ویکی فایل

ویکی فایل

ویکی فایل

ویکی فایل

۲۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پاورپوینت روان شناسی تربیتی 79 اسلاید

روان شناسی تربیتی Educational Psychology پاورپوینت

دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی 79 اسلاید

روان شناسی تربیتی Educational Psychology  
 پاورپوینت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1499 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

پاورپوینت روان شناسی تربیتی 79 اسلاید

قابل ویرایش در قالب پاورپوینت .

 

بخشی از متن اسلاید ها :

•” روان شناسی تربیتی ”
Educational Psychology

روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است.

روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش.

•” معلمان کارآمد ”

1. پرورش مهارتهای فکری

2. ایجاد خود پنداره و انگیزش

3. اداره محیط کلاس

4. درس دادن

5. ارزیابی یادگیری

6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص

7. یادگیری مادام ا لعمر

نمودار” رویکردهای روانشناسی“

•” رویکرد رفتاری ”

•رویکرد رفتاری تنها به آن دسته از فعالیتهای برونی جاندار توجه دارد که قابل مشاهده و اندازه گیری باشند.

•این نظر که تنها رفتار باید موضوع روانسناسی باشد اولین بار در نیمه اول قرن بیستم توسط واتسون عنوان شد.

•پس از ایشان روانشناسان دیگری ازجمله اسکینر (روان شناسی محرک-پاسخ)این دیدگاه را توسعه دادند.

•” رویکرد شناختی ”

•رویکرد شناختی با فرایندهایی مانند ادراک،به خاطر سپردن، استدلال،تصمیم گیری،حل مسئله، و نیز رابطه اینها با رفتار سروکار دارند.

•این دیدگاه واکنشی در مقابل محدودیتهای دیدگاه رفتاری است.

•در این دیدگاه بر اساس مقایسه ذهن انسان با کامپیوتر به نتایج جالبی رسید ند.

و........

دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی 79 اسلاید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۰۰ ، ۱۰:۰۰
ارین بینایی

پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ ، کلید موفقیت در کشف سلیقه و جلب توجه مخاطبین جهانی

دانلودپاورپوینت"بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ ، کلید موفقیت درکشف سلیقه وجلب توجه مخاطبین جهانی "با 106اسلاید تخصصی ppt


مشخصات فایل

تعداد صفحات 106
حجم 2485 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی کسب و کار و پول


توضیحات کامل

پاورپوینت"بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ ، کلید موفقیت درکشف سلیقه وجلب توجه مخاطبین جهانی "

 

در این نوشتار، درباره عناوین زیر بحث می شود:

- چرا باید روی ویدئومارکتینگ تمرکز کنیم؟
-چالش‌های ویدئومارکتینگ
- ۱۲ روش مختلف ویدئو مارکتینگ
-نحوه اجرای کمپین ویدئومارکتینگ
-چگونه یک ویدئو برای کسب و کار خود تولید کنیم؟
-پلتفرم‌های انتشار ویدئو
-تعیین اهداف و تحلیل نتایج کمپین
       برندگان ویدیوهای اجتماعی: شرکت‌های رسانه‌ای برتر-

چند نمونه موفق از ویدئو مارکتینگ

بازاریابی قدرتمند و اثرگذار برند های جهانی

ویدیو برندینگ تیم فوتبال ایران توسط رادیو هرت انگلیس

ویدیو برندینگ یک سوپر برند فوتبال

انیمیشن مسی و رونالدو

تکنیک ویدیو مارکتینگ در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸

ویدئو مارکتینگ خلاقانه شرکت رامک

ویدیو اینستاگرام و بازاریابی مدرن

تاثیر ویدئو مارکتینگ/ویدیو معدن طلای سئو است

داستان های موفقیت ویدیو مارکتینگ

نکات استراتژی ویدیو مارکتینگ

در استراتژی بازاریابی ویدیویی خود، افراد را نشان دهید نه فقط محصولات

داستان‌های موفقیت آمیز نمونه‌های بازاریابی محتوا در جهان

دلایل موفقیت بزرگان بازاریابی محتوا

رویکرد برندهای معروف جهان در مواجهه با کووید-۱۹

رسالت اجتماعی یک برند آسیایی

ویدیو یک ابزار قدرتمند در بازاریابی است

مشتریان، تماشای ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی را دوست دارند

ویدیو مارکتینگ، کانالی برای لید جنریشن یا تولید مشتری است

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

مخاطبین

اگر جزء این چهار دسته از افراد هستید، این وبینار برای شما بسیار مفید خواهد بود:

مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ
مدیران و صاحبان استارتاپ ها
مدیران و مشاوران بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش
کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات و برند

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ یکی از ابزارهای موثر در بازاریابی دیجیتال است. این شیوه از بازاریابی روز به روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد. آمار مربوط به ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که چرا باید همین امروز، بازاریابی ویدیویی را شروع کنید.

اگر ویدیو مارکتینگ را آینده بازاریابی در نظر بگیریم، اکنون آن آینده رسیده است. اگر تا به حال نمی‌دانستید که آیا وقت گذاشتن و سرمایه‌گذاری روی ویدیو مارکتینگ ارزش دارد یا نه، باید بدانید که اکنون بهترین زمان برای شروع ویدیو مارکتینگ است.

آیا منابع کافی برای ساخت ویدیو در اختیار دارید؟ آیا در بین مخاطبان هدف شما، به اندازه کافی افرادی وجود دارند که علاقه‌مند به ویدیو باشند؟ و سوال آخر اینکه آیا ویدیو مارکتینگ ارزش وقت گذاشتن و تلاش کردن دارد؟ جواب همه این سوالات، مثبت است.

در این مقاله، چند آمار کلیدی مرتبط با ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید. این آمار و ارقام به شما ثابت می‌کند که اکنون زمان مناسبی برای ویدیو مارکتینگ است. از این آمار سریع و خلاصه در مورد ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ استفاده کنید و استراتژی مناسبی برای ویدیو مارکتینگ برند خود در نظر بگیرید.

قبل از اینکه در مورد ویدیو مارکتینگ صحبت کنیم، ابتدا باید انواع محتواهای ویدیویی را بشناسید. برای بازاریابی کسب و کار خود چندین نوع ویدیو می‌توانید بسازید.

یکی از مهم‌ترین انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی، ویدیوهای توضیحی است. این ویدیوها معمولا کوتاه هستند و در مورد محصولات و خدمات خاصی توضیح می‌دهند.

نوع دیگر ویدیوهای پرطرفدار، ولاگ یا بلاگ ویدیویی است. مصاحبه های ویدیویی، معرفی ویدیویی، آموزش‌های تصویری، ویدیوهای نقد و بررسی، دموی محصولات، ویدیوهای زنده و تبلیغات ویدیویی از دیگر انواع ویدیو هستند که می‌توانید به شکل‌های مختلف برای تبلیغات خود از آنها بهره ببرید.

۱. کاربران اینترنت در همه جای دنیا، از محتوای ویدیویی لذت می‌برند

آمار رفتار کاربران در یوتیوب

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری، محتواهای ویدیویی بازدید می‌شوند. برای مثال ۸۵ درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده آمریکا، به طور ماهانه و مرتب محتواهای ویدیویی را از طریق دیوایس‌های مختلف خود دنبال می‌کنند.

کاربران ۲۵ تا ۳۴ ساله، بیشتر از همه مخاطبان این محتواها هستند و ویدیوهای آنلاین را تماشا می‌کنند. مردان، ۴۰ درصد بیشتر از زنان، وقت صرف تماشای محتوای آنلاین می‌کنند.

مدت زمانی که کاربران اینترنت به محتوای ویدیویی اختصاص می‌دهند و به طور هفتگی و از طریق اسمارت‌فون‌ها ویدیو تماشا می‌کنند، روز‌به‌روز در حال افزایش است. جالب است بدانید که کاربران اینترنت در کشورهای عربستان سعودی و ترکیه در رده اول و دوم طرفداران محتواهای ویدیویی قرار دارند یعنی ۹۵ درصد از کاربران اینترنت در این دو کشور، با دیوایس‌های مختلف حتما ویدیوهای آنلاین را تماشا می‌کنند.

۲. تقاضا برای محتوای ویدیویی در حال افزایش است

رفتار کاربران در یوتیوب

علاقه و اشتیاق برای دنبال کردن محتواهای ویدیویی فقط به سرگرمی و تفریح محدود نمی‌شود. محتوای ویدیویی این روزها بسیار گسترش یافته است و به برندهای مختلف راه پیدا کرده است. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از مشتریان یک برند، دوست دارند از طرف برندها و شرکت‌هایی که مشتری آنها هستند، محتواهای ویدیویی بیشتری تماشا کنند.

با وجود این تقاضای روزافزون برای ویدیو، بسیاری از اینفلوئنسرهای این صنعت، به طور فعالانه در زمینه تولید انواع محتوای ویدویی تلاش می‌کنند تا نیاز و تقاضای مخاطبان را برآورده کنند.

پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی تصدیق کرده‌اند که محتوای ویدیویی، تقاضای بیشتری دارد چون مردم معمولا با دقت بیشتری این محتوا را می‌بینند. بسیاری از کاربران اینترنت، تمایل دارند که محتواهای نوشتاری یا حتی صوتی را کنار بگذارند ولی به محتوای ویدیویی توجه خاصی نشان می‌دهند. بنابراین برای برندهایی که می‌خواهند توجه مشتریان را بشتر جلب کنند، بهتر است که از ویدیو به نحو احسن استفاده کنند.

۳. ویدیو یک ابزار قدرتمند در بازاریابی است

بازاریابی در یوتیوب

موفقیت با بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید. تعجبی ندارد که چرا این روزها کسب‌وکارهای بیشتری به دنبال ساخت محتوای ویدیویی هستند و تولید ویدیو را به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در نظر می‌گیرند.

متخصصان بازاریابی دیجیتال، باید مراقب باشند تا این فرصت فوق‌العاده را از دست ندهند. فرصتی که محتوای ویدیویی برای آنها فراهم می‌کند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند. گزارش سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که ۸۷ درصد از متخصصان بازاریابی دیجیتال، از ابزار ویدیو مارکتینگ به نحو احسن استفاده می‌‌کنند.

با وجود افزایش روز‌افزون تقاضا برای محتوای ویدیویی، تعجبی ندارد که چرا این تعداد از متخصصان بازاریابی دیجیتال به استفاده از ویدیو به عنوان یک ابزار بازاریابی روی آورده‌اند. این متخصصان به پتانسیل ویدیو برای افزایش اینگیجمنت یا مشارکت مخاطبان اعتماد دارند و از آن برای ایجاد «اطمینان به برند» استفاده می‌کنند.

۴. مشتریان، تماشای ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی را دوست دارند

تماشای ویدیوهای یوتیوب

کاربران اینترنت هر روز بیشتر از گذشته، از محتواهای ودیویی در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که بلاگ باشد، اینستاگرام باشد یا یوتیوب، مردم روز‌به‌روز منتظر محتواهای ویدیویی بیشتری هستند.

ویدیوها محبوب‌ترین نوع محتوا در بین مشتریان یک برند است. در واقع مشتریان، بیشترین محتوایی که از برندها در شبکه‌های اجتماعی انتظار دارند، محتوای ویدیویی است.

طبق نتایج بررسی‌های صورت گرفته، ۷۳ درصد از مشتریان ادعا کرده‌اند که برای تصمیم گرفتن در مورد خریدن یک محصول، از ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی یک برند، تاثیر گرفته‌اند. این آمار به تنهایی نشان می‌دهد که ویدیوها چطور در گذر زمان، به بالاترین محبوبیت رسیده‌اند.

با وجود تاثیر زیادی که ویدیو در تصمیم‌گیری برای خرید دارد، تعجبی ندارد که چرا اینستاگرام به یکی از پررونق‌ترین و روبه‌رشدترین پلتفرم‌ها تبدیل شده است. در این شبکه اجتماعی می‌توان با محتوای ویدیویی، مشتریان را به خرید تشویق کرد.

۵. ویدیو مارکتینگ مساوی است با سود

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. اگر نگاه دقیقی به آمار و ارقام بیاندازیم، ۸۸ درصد از بازاریابان دیجیتال، از نرخ بازگشت سرمایه ویدیو مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی رضایت دارند. همچنین در همین گزارش نقل شده است که ۸۰ درصد از بازاریابان دیجیتال مدعی شده‌اند که تبلیغات ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، ۸۰ درصد بازگشت سرمایه داشته است.

شرکت‌ها به طور گسترده برای افزایش فروش، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد اطمینان به برند، برای اطلاع رسانی به مخاطبان فعلی و به دست آوردن مشتریان احتمالی از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند.

پلتفرم‌هایی که بیشتر از همه مورد استفاده بازاریابان محتوا قرار می‌گیرد تا محتواهای ویدیویی و ویدیوهای تبلیغاتی را منتشر کنند، اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک است.

یکی از دلایلی که باعث شده ویدیو مارکتینگ به یکی از ابزارهای مفید در بازاریابی دیجیتال تبدیل شود، پتانسیل این ابزار برای توضیح دادن همه چیز در فرمتی است که قابل رجوع دوباره است یعنی فرمت بصری. ویدیوهای آموزشی یا ویدیوهای توضیحی جزو محبوب‌ترین ویدیوها در بین مخاطبان و کاربران اینترنت هستند.

۶. ویدیو مارکتینگ، کانالی برای لید جنریشن یا تولید مشتری است

ویدیو مارکتینگ

به گزارش Optinmonster ویدیو مارکتینگ در سال، ۶۶ درصد تولید مشتری بیشتری می‌کند. همچنین بازاریابی ویدیویی به ۵۴ درصد افزایش آگاهی برند منجر می‌شود. علاوه بر این، ۹۳ درصد از بازاریابان اعلام کرده‌اند که به لطف انتشار ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، به مشتریان جدیدی دست پیدا کرده‌اند.

افزایش کیفیت مخاطبان و مشتریان احتمالی، احتمالا به خاطر کیفیت سطح آموزشی است که ویدیوها به دنبال دارند. ویدیو مزایای متعددی دارد. نه تنها برای مشتری اطمینان ایجاد می‌کند بلکه اطلاعات مفیدی در مورد شرکت یا برند و محصولات و خدمات آن ارائه می‌کند و این کار را از طریق المان‌های بصری تعاملی انجام می‌دهد.

همه این آمار نشان می‌دهد که در موفقیت ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارها نباید شک کنید. در سال ۲۰۱۹ نیز ویدیو مارکتینگ روشی عالی برای توسعه شبکه مخاطبان و تعداد مشتریان است. نه تنها در حال حاضر بلکه برای آینده نیز باید به فکر استفاده از این ابزار قدرتمند باشید.

۷. ویدیوها کاربران را برای مدت بیشتری در سایت نگه می دارد

مدت زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب

ویدیوها کمک می‌کنند که کاربران برای مدت بیشتری در سایت بمانند و همینطور مشارکت آنها در محتوای سایت بیشتر می‌شود. طبق گزارش فوربس در سال ۲۰۱۸، به طور متوسط، کاربران ۸۸ درصد وقت بیشتری در وب‌سایت‌های حاوی محتوای ویدیویی صرف می‌کنند.

همین حقیقت به تنهایی کافی است تا ثابت کند چقدر محتوای ویدویی می‌تواند مخاطب را درگیر کند و مشارکت آنها را افزایش دهد. همچنین، مخاطبان وقتی پیامی را از طریق ویدیو دریافت می‌کنند نسبت به محتوای متنی، آن را بهتر درک می‌کنند و به خاطر می‌سپارند.

اگر می‌خواهید مخاطبان در سایت شما برای مدت بیشتری بمانند، توجه آنها را با گذاشتن محتوای ویدیویی جذاب، جلب کنید. سعی کنید ویدیوهایی از معرفی محصول، دمو، ویدیوهای آموزش استفاده و… برای مخاطبان خود تهیه کنید. این‌ها رایج‌ترین محتواهای ویدیویی هستند که شرکت‌های B2C از آن استفاده می‌کنند. رایج‌ترین کانال توزیع و انتشار این ویدیوها، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی است.

۸. آموزش از طریق ویدیو را امتحان کنید

ویدیوهای آموزشی یوتیوب

به گزارش Wyzowl، اگر در یک صفحه وب، هم محتوای متنی و هم محتوای ویدویی وجود داشته باشد، ۷۲ درصد از مردم برای کسب اطلاعات و یادگیری در مورد یک سرویس یا محصول، از ویدیو استفاده می‌کنند. با توجه به همه مواردی که تا به حال عنوان کردیم، تعجبی ندارد که چرا مردم برای یادگیری در مورد چیزی، محتوای ویدیویی را ترجیح می‌دهند. بنابراین دفعه بعد که خواستید چیزی را به مخاطبان و مشتریان خود توضیح دهید، چه بهتر که در قالب یک محتوای ویدیویی این کار را انجام دهید.

قسمت جالب ماجرا اینجا است که برای ساخت ویدیوهای خلاقانه نیازی به بودجه‌های فراوان و منابع بیرونی ندارید. وقتی صحبت از تولید ویدیو باشد، شرکت‌های کوچک هم به خوبی شرکت‌های بزرگ، حتی بهتر از آنها می‌توانند عمل کنند. تا به حال زیاد پیش آمده که یک ویدیو وایرال شده و باعث شده یک برند ناشناس، به یک برند میلیون دلاری تبدیل شود. همین موارد نشان می‌دهد که برای ساخت ویدیو نیازی به عوامل متخصص ندارید و از همین امروز می‌توانید شروع کنید.

۹. قدرت یوتیوب را دست کم نگیرید

قدرت یوتیوب

یوتیوب دومین موتور جست و جوی بزرگ دنیا است. ماهانه بیش از ۱/۵ میلیارد کاربر از یوتیوب استفاده می‌کنند و روزانه بیش از ۱ میلیارد ساعت ویدیو توسط کاربران مشاهده می‌شود. یوتیوب با فاصله زیاد، در سطح جهانی، مهم‌ترین کانال انتشار محتوای ویدیویی است.

مردم دوست دارند ویدیوهای متنوع یوتیوب را تماشا کنند. این ویدیوها شامل ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای مرتبط با سبک زندگی، مستندها، پادکست و ویدیوهای سرگرم‌کننده است. درک این مطلب که مخاطبان شما چه نوع ویدیوهایی را در یوتیوب بیشتر تماشا می کنند، به شما کمک می‌کند که محتوای مناسبی برای آنها تولید کنید؛ محتوایی که مشارکت بیشتر مخاطبان را به دنبال دارد.

۱۰. ویدیو از متن، گیراتر و جذاب تر است

ویدیوهای یوتیوب

بینندگان محتوای ویدیویی ۹۵ درصد بیشتر احتمال دارد که یک «دعوت به عمل» یا کال تو اکشن را بعد از تماشای ویدیو به خاطر بسپارند. در مقابل، فقط ده درصد از کسانی که متنی را می‌خوانند کال تو اکشن را به خاطر می‌آورند.

ویدیو نه تنها ابزار فوق‌العاده‌ای برای آموزش است بلکه استفاده از آن و به خاطر سپردن آن، بسیار راحت است. با توجه به اینکه بسیاری از قشر جوان و بزرگسال امروزه سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند، احتمالا زمان و صبر کافی برای خواندن توضیحات بلند و متن‌های طولانی را ندارند. ویدیو برای این افراد، روشی راحت و بی‌دردسر برای کسب اطلاعات است و از طریق آن می‌توانند پاسخ سوال‌های خود را راحت‌تر پیدا کنند و اطلاعات را به خاطر بسپارند.

این فهرست که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت ویدیو مارکتینگ بود، به شما کمک می‌کند که استراتژی مناسبی برای بازاریابی ویدیویی خود تبیین کنید. حتی اگر تا الان برای شروع استفاده از از این ابزار شک داشتید، از همین امروز شروع کنید و منتظر مشاهده نتایج خیره‌کننده آن باشید.

در ادامه این آمار و ارقام را به طور خلاصه فهرست می‌کنیم. این آمار و ارقام و مرور دوباره آنها شما را متقاعد می‌کند که ویدیو مارکتینگ را جدی بگیرید.

خلاصه‌ای از آمار مرتبط با ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۱۹

۱. ۸۵ درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده آمریکا، از طریق دیوایس‌های مختلف خود به طور مرتب محتواهای ویدویی را تماشا می کنند. این آمار نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی روز‌به‌روز بیشتر در بین مردم محبوبیت پیدا می‌کند.

۲. ۵۴ درصد از مشتریان دوست دارند ویدیوهای بیشتری از برندها و شرکت‌های مورد علاقه خود ببینند. این آمار هم نشان می‌دهد که تقاضا برای محتوای ویدیویی در حال افزایش است.

۳. ۸۷ درصد از متخصصان بازاریابی، از ویدیو به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی استفاده می‌کنند. هر روز کسب و کارهای بیشتری محتوای ویدویی را به استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود اضافه می‌کنند.

۴. ویدیوها محبوب‌ترین نوع محتوا برای مشتریان هستند و مشتریان دوست دارند در شبکه‌های اجتماعی از طرف برندها، ویدیوهای بیشتری را ببینند. در واقع آنها روز به روز منتظر انتشار ویدیوهای بیشتر هستند.

۵. ۸۸ درصد از بازاریابان ویدیویی، از نتیجه ویدیومارکتینگ در شبکه های اجتماعی و نرخ بازگشت سرمایه آن راضی هستند. شرکت‌ها برای رشد کسب و کار خود از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از ویدیو برای افزایش فروش، ایجاد آگاهی از برند و اطلاع رسانی به مشتریان فعلی بسیار تاثیرگذار است.

۶. بازاریابانی که از ویدیو در بازاریابی استفاده می‌کنند، ۶۶ درصد مشتریان بالقوه بیشتری در سال جذب می‌کنند. افزایش کیفیت و اشتیاق مشتریان احتمالی به خاطر این است که از طریق محتواهای ویدیویی، آگاهی بیشتری از خدمات و محصولات یک برند پیدا کرده‌اند.

۷. به طور متوسط، کاربران ۸۸ درصد بیشتر در سایت‌های حاوی ویدیو وقت صرف می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی، مشارکت مخاطبان در وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

۸. در جایی که هر دو نوع محتوای ویدیویی و متنی در یک صفحه وجود داشته باشد، ۷۲ درصد از مخاطبان، محتوای ویدیویی را برای یادگیری و کسب اطلاع در مورد یک محصول، ترجیح می‌دهند. این نشان می‌دهند که مخاطبان تمایل بیشتری به استفاده از محتوای ویدیویی دارند و آن را به متن ترجیح می‌دهند.

۹. یوتیوب دومین موتور جست و جوی بزرگ دنیا است و بعد از گوگل قرار دارد. یوتیوب پتانسیل‌های فراوانی برای بازاریابی دارد. این سایت ماهانه بیش از ۱/۵ میلیارد کاربر دارد و هر روز بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو توسط کاربران آن مشاهده می‌شود.

۱۰. بینندگان ویدیوها ۹۵ درصد بیشتر احتمال دارد که محتوای ویدیویی و کال تو اکشن یا دعوت به عمل های آن را به خاطر بسپارند. این درصد در محتوای متنی حدودا ۱۰ درصد است. این آمار نشان می‌دهد که به خاطر سپردن محتوای ویدیویی از محتوای متنی بسیار راحت‌تر است.

منبع: oberlo

داستان‌های موفقیت آمیز نمونه‌های بازاریابی محتوا در جهان

بازاریابی محتوا، یکی از جدیدترین اشکال بازاریابی و در عین حال موثرترین آن است. براساس یک نظرسنجی که شورای محتوای سفارشی انجام داده است، ۷۲ درصد از بازاریابان احساس می‌کنند که بازاریابی محتوا، بهتر از تبلیغات مجله‌ای می‌تواند باعث بازگشت سرمایهٔ شان شود و ۶۹ درصد نیز بر این باورند که بازاریابی محتوا بهتر از ایمیل و روابط عمومی است. با وجود این آمار، هنوز هم برخی از بازاریابان نسبت به بازاریابی محتوا، کمی تردید دارند. در ادامه، ۲۴ شرکتی که از طریق بازاریابی محتوای مؤثر، پیشرفت کرده‌اند را بیان کرده‌ایم تا اگر هنوز هم در مورد قدرت این استراتژی جدید شک دارید، با خواندن داستان‌های موفقیت آمیز نمونه های بازاریابی محتوا در جهان به یقین برسید.

۱. ADP

ADPیکی از پیشگامان برون سپاری خدمات کسب و کار و از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان است. این شرکت توانسته با استفاده از مهارتی که در مدیریت سرمایهٔ انسانی دارد، اوراق سفیدی که برای مشتریانش از اهمیت بالایی برخوردار است تولید کند و از این طریق توانسته در بازار نفوذ کند. این شرکت برای اینکه راحت‌تر بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند، سایت خود را بهینه کرده است.

این تلاش‌ها، توانسته باعث جذب مشتریان زیادی برای این شرکت شود. به گفتهٔ راب پترسون از Biznology ، این نوآوری باعث شده که ADP، تنها در سه ماه اول سال به فروشی ۱ میلیون دلاری دست یابد.

یکی از دلایل موفقیت استراتژی بازاریابی ADP این است که این شرکت، برآوردهای دقیقی از میزان پولی که کاربران می‌توانند با استفاده از راه حل‌های ADP در آن صرفه جویی کنند، داشته است. به عنوان مثال، موتورهای جستجوی آنها تخمین می‌زنند که شرکتی با ۵۰ کارمند، با به کارگیری د راه حل‌ها و استراتژی‌های ADP، می‌تواند ۱۳۳۷۰دلار صرفه جویی کند و همین نیز باعث شده است که شرکت‌ها، برای دانلود اوراق سفید ADP قانع شوند.

نکتهٔ اصلی اوراق سفید، اغلب جزو منابعی هستند که برای بازاریابی محتوا نادیده گرفته می‌شوند. اما اگر تعداد زیادی از این اوراق را بکار گیرید، می‌توانید قابلیت‌های لازم را به سایت خود اضافه کنید و افراد نیز راحت‌تر می‌توانند از طریق جستجو در اینترنت، سایت شما را پیدا کنند.

۲. Cisco

سیسکو، همواره بطور فعال از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان و رسانه‌های اجتماعی برای سنجش فعالیت‌های بازاریابی خود استفاده کرده است. با این حال، تیم بازاریابی سیسکو تا زمانی که یکی از محصولات جدید خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کرد، از اثرگذاری این استراتژی اطمینان نداشت.

سیسکو، از چند سال پیش، روش جدیدی را آغاز کرده است و تصمیم گرفت که از طریق این روش، میزان بازگشت سرمایه از طریق بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی را اندازه گیری کند. پس از مدتی، مجریان این طرح از اینکه توانستند با ۱۰۰ هزار دلار کمتر از میزان پیش بینی خود در زمینهٔ تبلیغات، به اهداف خود برسند شگفت زده شدند LaSandra Brill، مدیر ارشد رسانه‌های اجتماعی جهانی در شرکت سیسکو، می‌گوید که این شرکت از این نتایج به عنوان اساس راه اندازی محصولات آینده استفاده خواهد کرد:

این نتایج، به عنوان یکی از ۵ اقدام برتر تاریخ این شرکت شناخته می‌شود؛ زیرا  این کار باعث شد که به اهمیت رسانه‌های اجتماعی پی ببریم و همچنین باعث شد میزان تقاضا از میزان توانایی داخلی ما در تولید محصول، پیشی بگیرد.”

نکتهٔ کلیدی : استفاده از رسانه‌های اجتماعی، راهی بسیار مناسب در زمینهٔ بازاریابی محتواست و در میزان بازگشت سرمایه نقشی اساسی دارد. سیسکو را الگوی خود قرار دهید و شما نیز سیستمی برای سنجش کارایی استراتژی‌های خود ایجاد کنید.

cisco

۳. DemandBase

DemandBase، یک ارائه دهندهٔ فناوری بازاریابی و از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان است که در زمینهٔ ارائه خدمات به برندهای B2B (مدل بنگاه به بنگاه) تخصص دارد. این شرکت، اخیراً با استفاده از اوراق سفید، اینفوگرافی ها، SlideShare  و کنفرانس‌های مجازی، سعی در جذب مشتریان جدید برای هر یک از بسترهای تبلیغاتی خود دارد. طبق گزارش Top Rank Blog ، این شرکت توانسته با استفاده از بازاریابی محتوا ۱۷۰۰ مشتری جدید جذب کند و با ۱۲۴ بیننده کنفرانس‌های مجازی خود ارتباط برقرار کند و بدین ترتیب توانسته از طریق بازاریابی محتوا به درآمدی بیش از یک میلیون دلار دست یابد.

DemandBase، به عنوان یک شرکت فناوری بازاریابی، زمان زیادی را برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی محتوایی خود صرف کرده است. راش بالیک، مدیر ارشد بازاریابی محتوا این شرکت، گزارشی از تحول استراتژی بازاریابی محتوای DemandBase در وب سایت این شرکت ارائه داده است. بالیک همچنین می‌گوید که بصورت منظم در Content Marketing World شرکت می‌کند تا در مورد بهترین شیوه‌هایی که در صنعت برای بهبود استراتژی کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نکات بیشتری بی آموزد.

نکتهٔ کلیدی: استفاده از بازاریابی محتوا، می‌تواند نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد. شرکت‌هایی که از بهترین شیوه‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند در این رقابت از رقبای خود پیشی بگیرند.

۴. گروه رسانه ای Cox

گروه رسانه‌ای Cox، یکی از بزرگترین شرکت‌های چاپ، نشر و پخش و شرکت‌های رسانه‌ای دیجیتال و از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان است. با وجود اینکه بیشتر تبلیغات Cox از طریق رادیو، تلویزیون و روزنامه انجام می‌شود، Cox هنوز هم از بازاریابی محتوا برای توسعهٔ برند تجاری خود در اینترنت استفاده می‌کند.

اخیراً، Cox  از خدمات آنلاین ” Success Kit” استفاده می‌کند که اطلاعات ارزشمندی برای کمک به موفقیت سایر کسب و کارها در اختیار آنها قرار می‌دهد. هدف Cox از اینکار است که راحت‌تر بتواند با شرکت‌های کوچک و متوسط  در حال رشد، ارتباط برقرار کند. این شرکت محتوای خود در قالب‌های مختلفی از جمله کتاب‌های الکترونیکی و فیلم  منتشر کرده است و از این طریق توانسته با مخاطبان سابق خود که قبلاً خریدی از این شرکت انجام نداده‌اند، ارتباط برقرار کنند. براساس گزارش G3 Solutions، مخاطبان Success Kit، در طی سال گذشته  ۵هزار بار از این سایت داشته‌اند که این تعداد دانلود منجر به جذب بیش  از ۲ هزار مشتری برای Cox شده است.

نکتهٔ کلیدی: اگر محتوایی که تولید می‌کنید، دقیق و ارزشمند باشد. بهتر از یک محتوای بی کیفیت می‌تواند باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب برای شما شود. برای تولید یک محتوای با کیفیت، نیاز به زمان و منابع بیشتری دارید اما باعث بازگشت سرمایه یتان در بلند مدت خواهد شد.

گروه رسانه ای Cox

۵. ویرجین موبایل

شرکت ویرجین موبایل، یکی از اولین ارائه دهندگان ارتباط بی سیم و ارائه دهندگان VoIP برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی و از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان است. از آن زمان، آن‌ها از این خدمات بازاریابی دیجیتالی برای ارائهٔ خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کرده‌اند. برای مثال، Virgin Mobile Live، یک اتاق خبر جدید اجتماعی است که این شرکت از نمونه‌های بازاریابی محتوا در جهان است برای تشویق هر چه بیشتر مردم برای استفادهٔ بیشتر از برنامه‌های کاربردی، موسیقی و سایر محتواهای دیجیتال در طی روز است، از آن استفاده می‌کند.

رون فاریس، مدیر بازاریابی برند ویرجین (یکی از بزرگان بازاریابی محتوا) موبایل به شرکت رسانه‌های فوربز گفته است که این استراتژی‌های بازاریابی آنلاین، نقش مهمی در توسعهٔ برند ویرجین موبایل و جذب مشتریان جدید داشته است. فاریس ادعا می‌کند که ویرجین موبایل، موفق‌تر از سایر رقبای خود است، زیرا این شرکت، به جای اینکه صرفاً بر دسترسی اجتماعی متمرکز شود، بر بهبود تعامل اجتماعی متمرکز شده است:

ما تنها برای گسترش سطح دسترسی اجتماعی تلاش نمی‌کنیم، بلکه در تلاشیم سطح تعامل عمیقی با طرفداران خود در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنیم. تاکنون توانسته‌ایم با استفاده از تجربه‌ای که در ویرجین بدست آورده‌ایم، طرفدارانی در فیس بوک و توییتر به خود جذب کنیم. گام دیگر ما این است که بستر اجتماعی خود را توسعه دهیم تا طرفداران ما بتوانند لحظات خاصی در کنار یکدیگر داشته باشند.”

نکتهٔ کلیدی: تعداد دنبال کنندگانتان، به اندازهٔ تعامل با دنبال کنندگان اهمیت ندارد، پس زمانی را برای تعامل با دنبال کنندگان اختصاص دهید تا نتایج آن را در درازمدت مشاهده کنید.

۶. توشیبا

اگرچه بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی B2C (مدل تولید به مصرف) شناخته می‌شود اما توشیبا ثابت کرده است که با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توان به برندهای B2B کمک کرد تا مشتریانی از سراسر جهان به خود جذب کنند.

این برند در سال ۲۰۱۱، ” Smart Community” را برای کمک به افزایش آگاهی در زمینهٔ راه حل‌های انرژی تجدید پذیر خود ایجاد کرد. آن‌ها سای  خود را برای کلید واژهٔ ” smart community” بهینه کرده و برای بهینه سازی سایت خود هزینهٔ زیادی کردند تا بتوانند رتبهٔ سایت خود را بهبود بخشند. این کار، بصورت قابل توجهی مؤثر واقع شد و کمپین Smart Community توانست از طریق لینکداین، باعث جذب ۱۶۰هزار دنبال کننده از سراسر جهان شود.

توشیبا، کار دیگری نیز در زمینهٔ بازاریابی محتوا انجام داده است که در جذب مشتریان جدید بسیار مؤثر بوده است. اخیراً، Toshiba Medical  با یک اقتصاددان مشهور برای آموزش مشتریان خود در مورد پیچیدگی لایحهٔ محافظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه و سایر مسائل پزشکی همکاری داشته است و از طریق توانسته در میان رقبای خود پیشتاز باشد.

نکتهٔ کلیدی: استفاده از یک کلیدواژهٔ رقابتی و با ترافیک بالا می‌تواند راهی عالی برای افزایش بازگشت سرمایه یتان از طریق استراتژی بازاریابی محتوا باشد، برای اینکار ممکن است نیاز به سرمایه گذاری زیادی در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجوگر باشید اما در نهایت سود اینکار به جیب خودتان می‌رود.

توشیبا

۷. Crowe Horwath

Crowe Horwath یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینهٔ مشاوره و حسابداری و از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان است. در سال ۲۰۱۳، این شرکت با هدف رسیدن به درآمدی ۱ میلیارد دلاری، شروع به انجام فرایند بازاریابی محتوا کرد. استراتژی آنها، شامل تقریباً ۵۰ عنصر محتوایی مختلف در زمینهٔ موضوعات مورد علاقهٔ مشتریان این شرکت بود، این عناصر محتوایی در قالب‌های مختلفی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت، که این عناصر عبارتند از:

  • مطالعات موردی

  • اینفوگرافیک

  • ویدئو

  • خلاصه عملکرد

نتایج کلی استراتژی بازاریابی محتوایی آنها چشمگیر بود، اما یکی از اینوگرافی ها، بطور خاصی مورد توجه قرار گرفت. به گفتهٔ موسسهٔ بازاریابی محتوا، این اینوگرافی، باعث جذب ۸۰۰ مشتری شد که تنها دو تا از این مشتری‌ها، ۲۴۰ هزار دلار برای خدمات Crowe Horwath پرداخت کردند.

نکتهٔ کلیدی: بازاریابی محتوا، تنها روشی کارآمد برای شرکت‌های B2C (مدل تولید به مصرف) نیست. بلکه برندهایی که به دنبال مشتری‌های بزرگ هستند، نیز باید از این تکنیک‌ها استفاده کنند.

۸. Marriott

بسیاری از شرکت‌های هتل داری از سیستم بازاریابی محتوا برای رشد برند تجاری خود استفاده می‌کنند، اما Marriott  قصد دارد که از سیستم محتوای پیشرفته‌تری برای اینکار استفاده کند. این شرکت، به تازگی یک استودیوی جهانی و جدید در زمینهٔ خلاقیت ایجاد کرده‌اند که قصد دارد انواع مطالب سرگرم کننده در مورد صنعت گردشگری را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد. به گفتهٔ دیوید بیب، نایب رئیس Marriott، Marriott  در تلاش است که به یکی از مهمترین ناشران مطالب گردشگری در جهان (از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان در زمینه گردشگری) تبدیل شود:

ما این کار را به عنوان فرصتی برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کنندهٔ محتوای گردشگری تلقی می‌کنیم.”

بازاریابی محتوا همیشه یک استراتژی عالی برای Marriott بوده تا برند خود را به مردم بشناساند، و حتی باعث شده که این شرکت از بازاریابی محتوا برای فعالیت در زمینه‌های دیگری نیز استفاده کند.

نکتهٔ کلیدی: بازاریابی محتوا مزایای بیشماری دارد، برای اینکه این مزایا را مشاهده کنید. تنها باید سطح دید خود را بالا ببرید تا بتوانید به نتایج بهتری دست یابید.

Marriott

۹. American Express

Celine Roque در Contently، اخیراً مطلبی بسیار هوشمندانه در مورد American Express نوشته است، و از تعهد دیرینهٔ خود به بازاریابی محتوا صحبت کرده است. Roque در این مقاله می‌گوید که بزرگترین شرکت مسافرتی جهان در طی ۱۰۰ سال گذشته از محتوا برای توسعهٔ برند تجاری خود استفاده کرده است و اینکار را از سال ۱۹۱۵ با انتشار مجموعه‌ای از راهنماهای مسافرتی که نقش مهمی در رشد و توسعهٔ این شرکت (از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان) داشته، آغاز کرده است.

پس از اینکه  American Express، در سال ۲۰۰۷ انجمن OPEN  را راه اندازی کرد، توانست استراتژی بازاریابی محتوایی آنها را از آن خود کند. از آن زمان به بعد، این انجمن به مکانی برای مشاوره به افراد برای حل و فصل بسیاری از چالش‌های  کسب و کار تبدیل شده است و در کنار مشاوره، این افراد می‌توانند با برند American Express نیز آشنا شوند.

نکتهٔ کلیدی: هنگامی که بازاریابی محتوا – چه بصورت اینترنتی و غیر اینترنتی- انجام شود، می‌تواند در دراز مدت نتایج قابل توجهی برای کسب و کارهای پیش رو به همراه داشته باشد.

۱۰. Live Person

Live Person، یک ارائه کنندهٔ راه حل‌های گفتگو و تماس‌های آنلاین است که از بازاریابی محتوا برای ارتباط با مشتریان جدید خود استفاده می‌کند و از نمونه های بازاریابی محتوا در جهان به شمار می‌رود. در حال حاضر این شرکت در عرصهٔ تعامل دیجیتال، پیشتاز است، که به آنها کمک می‌کند که بتوانند برند خود را توسعه دهند. تکنولوژی جدید آنها نیز الهام بخش برخی از محتواهای نوآورانه است که این نیز باعث افزایش سرعت رشد آنها شده است.

سال گذشته، Valerie-Ann Leary مدیر بازاریابی، بازاریابی مشتری و تولید تقاضا، در مورد برخورد مردم با کتاب الکترونیکی که آنها تولید کرده‌اند – آیندهٔ تعامل دیجیتال: ۱۰ تا از پیش بینی‌های پیشتازان این حوزه برای سال ۲۰۱۴- مطلبی می‌نویسد. Leary در این مطلب می‌گوید که طبق گزارش Demand Gen، Live Pearson  برای بدست آوردن جایزهٔ Killer Content، به عنوان تاثیرگذارترین استراتژی بازاریابی تلاش‌های بسیاری انجام داده است. اما با وجود اینکه که برنده جایزه‌ای شده است که تاییدی بر موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای آنها بوده، ولی پاداش واقعی شناخته بیشتر آنها از سوی مردم است که این شناخت می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید بسیاری شود.

نکتهٔ کلیدی: راه‌های زیادی برای بهره مندی شرکت شما از مزایای بازاریابی محتوا وجود دارد. اما اگر تلاش کنید که برند شما نسبت به سایر برندها شناخته شده تر باشد، بیشتر می‌توانید در معرض دید قرار گیرید و در نهایت این باعث خواهد شد که به محتوایی که ایجاد می‌کنید، افتخار کنید.

Live Person

۱۱. Intelligentsia

Intelligentsia  یک شرکت تولید کنندهٔ قهوه است که از محصولات آلمانی، قهوهٔ برشته تولید می‌کند. هر چند که ممکن است مدل کسب و کار آنها با تکنولوژی سطح بالا همراه نباشد، اما بازاریابی محتوای آنها ابزاری سودمند برای کمک به رشد و توسعهٔ برند تجاری آنهاست. این شرکت از شیوه‌های بازاریابی محتوای متفاوتی استفاده کرده است اما بسیاری از کارشناسان بازاریابی محتوا بر این باورند که راهنمای نحوهٔ دم کردم قهوهٔ آنها، چیزی است که آنها از سایرین جدا می‌کند.

چه چیزی راهنماهای دم کردن قهوهٔ این شرکت را خاص می‌سازد؟ پاسخ این سؤال ممکن است در ظاهر ساده به نظر برسد، اما چیزی که آنها را برجسته می‌کند عکس‌های شگفت انگیز و دستورالعمل‌های دقیقی که آنها برای خوانندگان ارائه داده‌اند. بخاطر همین جذابیت راهنماهای آنها است که باعث شده است راهنماهای این شرکت در Reddit، Vimeo و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

نکتهٔ کلیدی: ایجاد یک رشته محتوای ارزشمند، شما را از سایر رقبایتان متمایز می‌کند و می‌تواند برند شما در رسانه‌های اجتماعی به ویروسی در حال رشد تبدیل کند.

۱۲. Callaway Golf

یکی از دلایلی که برندها، در زمینهٔ بازاریابی محتوا با شکست مواجه می‌شوند این است که آنها به جای اینکه ارزش واقعی خود را به دنبال کنندگان خود را نشان دهند، به دنبال فروش بیشتر هستند. تلاش‌های  Callaway Golf، در زمینهٔ بازاریابی محتوا موفقیت آمیز بوده است، زیرا آنها به جای فروش بیشتر، به تعامل و آموزش مخاطبان خود پرداخته‌اند.

Callaway  در زمینهٔ بازاریابی ویدئویی، بسیار موفق عمل کرده است. Salesforce گزارش داده است که برخی از فیلم‌های آنها، به عنوان محبوب‌ترین فیلم‌های گلف یوتیوب شناخته شده‌اند. یکی از این فیلم‌ها، فیلم “چگونه ضربه زدن و دویدن ” است که در کمتر از یک سال ۳۰ هزار بازدید کننده داشته است.

نکتهٔ کلیدی: در بازاریابی محتوا، به جای فکر کردن در مورد فروش بیشتر، باید به فکر ارائهٔ ارزش‌ها به مشتریان خود باشید. پس فکر فروش بیشتر را از ذهن خود بیرون کنید، آنگاه بلافاصله نتایج آن را خواهید دید.

Callaway Golf

۱۳. IBM

IBM، از زمان جنگ جهانی دوم در زمینهٔ فناوری الکترونیکی پیشتاز بوده است. آن‌ها در طی چند دهه توانسته‌اند استراتژی بازاریابی محتوایی خود را به سطح بالایی برسانند و به یکی از قطب های دیجیتالی تبدیل شوند.

IBM  توانسته با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی محتوا، مشتریان جدیدی به خود جذب کند و روابط خود را با مشتریان خود افزایش دهد. برخی از روش‌های بازاریابی محتوای این شرکت، عبارتند از:

  • ارائه فیلم‌های آموزشی از طریق چند سایت به اشتراک گذاری ویدئو

  • ارتباط با افراد با نفوذی که در حوزهٔ فعالیت شرکت، فعالیت می‌کنند

  • جمع آوری پست‌های وب سایت و سایر محتوا از طریق صفحهٔ Voices شرکت

IBM  از با استفاده از تمام استراتژی‌های بازاریابی محتوای خود توانسته برند خود را به مردم بشناساند. با این حال، Leslie Reiser  مدیر برنامهٔ بازاریابی دیجیتالی جهانی می‌گوید، مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از IBM یاد بگیریم این است که از افراد با نفوذ در کار خود استفاده کنیم:

ما در حال شناسایی عوامل موثری (افراد با نفوذ) هستیم که با اولویت‌های کاری ما همسو باشد، این اولویت‌ها نیز باید با محصولات و خدمات ما هماهنگی داشته باشند. به عنوان مثال، ما با افرادی که در زمینهٔ محاسبات ابری، یا تجزیه و تحلیل تجاری یا امنیت داده در فضای کسب و کار متوسط، فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار کردیم و روابط خود را با آنها توسعه دادیم.

این افراد خاص در بازار نفوذ دارند، آن‌ها اعتبار دارند و قابل اعتماد هستند. آن‌ها شبکه و پیروان مستقل خود را دارند.”

نکتهٔ کلیدی: شما نمی‌توانید ارزش  افراد با نفوذ خارج از شرکت را نادیده بگیرید. اگر وقت خود را برای ایجاد رابطه با کارشناسان صنعتی، وبلاگ نویسان و منتقدان بگذارید، می‌توانید از آنها برای شناساندن برند خود به مردم کمک بگیرید.

۱۴. Intel

Intel یکی دیگر از برندهای پیشتاز در زمینهٔ دیجیتال است. بنابراین تعجبی ندارد که آنها از تخصص خود در زمینهٔ بازاریابی محتوا استفاده کنند.

در حال حاضر، اینتل یک وب سایت به نام IQ را مدیریت می‌کند که  اکثر محتوای این وب سایت توسط کارمندان این شرکت تهیه می‌شود اما آنها چیزی را منتشر می‌کنند که از برند شرکت حمایت می‌کند .این وب سایت، پست‌های بسیار خوبی دارد که باعث جذب مخاطبان بسیاری شده است، از جمله یکی از پست‌ها پر مخاطب می‌توان به “آیا فناوری همراه با تکنولوژی سطح بالا می‌تواند باعث پیشرفت در آینده شود؟” اشاره کرد.

Bryan Rhoads، سردبیر این وب سایت می‌گوید:

ما الگوریتمی برای انتخاب محتوا خود ایجاد کردیم که کارمندان ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. می‌خواستیم چیزی که به اشتراک می‌گذاریم و منتشر می‌کنیم، توجهٔ آن‌ها را به خود جلب کند. اینکار در واقع ترکیبی از یک الگوریتم اجتماعی و نظرات کارمندان بود که باعث شد از چیزی که کارمندان در مورد آن صحبت می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند به عنوان یک ابزار اکتشافی استفاده کنیم.”

نکتهٔ کلیدی: ایجاد یک مرکز تخصصی برای انواع محتواهایی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، راهی عالی برای جذب مشتری به برند تجاری‌تان است. چند ایدهٔ منحصر بفرد در زمینهٔ محتوا تهیه کنید و آن را در وب سایت خود منتشر کنید تا بتوانید بین برند خود و صنعت خود تمایز قائل شوید.

Intel

۱۵. Lana Del Rey

بسیاری از افراد مشهور برای جذب طرفدار، از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند؛ اما تنها برخی از آنها مانند خوانندهٔ مشهور Lana Del Rey  موفق بوده‌اند. استراتژی بازاریابی محتوای Del Rey، چندان پیچیده نیست اما موفقیت این استراتژی ثابت شده است.

بیشتر استراتژی بازاریابی محتوای او از طریق وب سایت Tumblr اجرا می‌شود. برای مثال، او پستی در مورد آلبوم آیندهٔ خود به نام ” West Coast”، همراه با چند عکس زیبا از خودش و Kylie Jenner منتشر کرد و در عرض یکسال، این پست  بیش از ۲۷ هزار بار مورد بازدید قرار گرفت و در Tumblr به اشتراک گذاشته شد. با وجود اینکه، شهرت و هواداران او بی شک در موفقیت وب سایت او نقشی اساسی داشته‌اند، اما قطعاً این پست‌ها در ایجاد برند او نقشی اساسی داشته‌اند.

نکتهٔ کلیدی: برندهای متعلق به شخصیت‌های مشهور، دارای مزیت بزرگی نسبت به سایر رقبایشان هستند. اگر شرکتی تأسیس کرده‌اید، از شهرت خود و بازاریابی محتوا استفاده کنید تا بتوانید امکان موفقیت خود را افزایش دهید.

۱۶. Random House

استراتژی بازاریابی Random House، در طی ۹۰ سال گذشته تکامل یافته است. اخیراً، این ناشر جهانی از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند تا بتواند مخاطبان تازه‌ای را به خود جذب کند. آن‌ها استراتژی‌های متفاوتی را امتحان کرده‌اند، که همهٔ آنها باعث رشد و پیشرفت این برند شده‌اند.

اما یکی از موفق‌ترین و جدیدترین استراتژی‌های Random House، Medium  است که از آن برای جمع آوری محتوا از ناشران فعال استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین یک وب سایت برای یافتن مخاطب جدید راه اندازی کردند که به مردم در یافتن محتوای مناسب، کمک می‌کند. مدیر عامل Random House یعنی Markus Dohle می‌گوید بازاریابی محتوا، نقشی مهم در رشد و توسعهٔ Random House داشته است:

حضور دیجیتالی، بخش مهمی از تقویت ارتباط بین نویسنده، کتاب و خواننده  است.”

نکتهٔ کلیدی: مهم نیست که شما که هستید، مهم این است که الان یک شبکه دارید که می‌توانید از آن برای بهبود نتایج استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. می‌توانید با کارمندان، مشتریان یا افراد مشغول در حرفهٔ خود، همکاری کنید تا بتوانید محتوایی منحصربفرد تهیه کنید و به اشتراک بگذارید.

Random House

۱۷. Workiva

Workiva، یک سرویس ابری بلادرنگ برای کمک به افرادی که در زمینهٔ جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها فعالیت می‌کنند، طراحی شده است. باتوجه به پیچیدگی خدمات آنها، این شرکت برای جذب مشتری جدید و توسعهٔ کسب و کار خود نیاز به آموزش مشتریان خود دارد. این شرکت تاکنون برای حفظ مشتریان خود و شناساندن برند خود به مردم، از تکنیک‌های بازاریابی محتوای متفاوتی استفاده کرده است.

Workiva با Kapost همکاری داشته تا بتواند استراتژی بازاریابی محتوای خود را توسعه دهد. برخی از معیارهایی که نشان می‌دهد که این استراتژی‌های بازاریابی موفقیت آمیز بوده‌اند، عبارتند از:

  • افزایش میانگین ۸۴ درصدی بازدید وب سایت

  • افزایش ۲۱ درصدی ترافیک سایت

  • افزایش ۳۷ درصدی لینک‌های مربوط به این سایت در رسانه‌های اجتماعی

آرین وال، مدیر بازاریابی  Workiva، بر این باور است که این برند به آرامی در حال پیشرفت است:

معیار اولیهٔ ما، اعتبار سنجی تمام تیم‌هایی بود که از محتوای ما در مسیر درست استفاده می‌کردند. ما بی صبرانه منتظر تنظیم و اصلاح استراتژی و فرآیندهای Kapost  در سال ۲۰۱۵ هستیم و می دانیم که می‌توانیم کارهای بیشتری در زمینهٔ ارائهٔ اطلاعات مفید و مناسب به کاربران خود، انجام دهیم.”

نکتهٔ کلیدی: اگر معیارهای موفقیت خود را از پیش تعیین کنید و سپس از این معیارها برای بهینه سازی کار خود استفاده کنید، استراتژی بازاریابی محتوای شما موفقیت آمیز خواهد بود.

۱۸. LinkedIn

LinkedIn در ابتدا با فیس بوک رقابت می‌کرد، اما سپس به یک بستر به اشتراک گذاری محتوای محبوب، به خصوص در میان شرکت‌های B2B (مدل بنگاه به بنگاه) تبدیل شد. بسیاری از موفقیت‌های LinkedIn بخاطر این است که از بهترین شیوه‌های بازاریابی محتوا استفاده کرده است.

تا به امروز، LinkedIn از ابزارهایی مانند Sales Navigator و TeamLink برای بهبود عملکرد استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کرده است. Ralf VonSosen، سرپرست بازاریابی و راه حل‌های فروش LinkedIn می‌گوید نتایج بدست آمده از بازاریابی محتوا، حیرت انگیز بود:

ما شاهد افزایش ۵۰ درصدی مشتریان خود بودیم که باعث ایجاد تغییر در ارزیابی‌های ما شد. “

نکتهٔ کلیدی: استفاده از ابزارهای مناسب، راهی عالی برای جذب مشتریان جدید می‌باشد.

LinkedIn

۱۹. Optum

Optum، یک شرکت نوآور در زمینهٔ مراقبت‌های بهداشتی است، که برای اینکه مشتریانشان بتوانند بهتر تصمیم بگیرند، منابعی را در اختیار آنها قرار داده است. این شرکت در ۱۴۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند و این بدان معنی است که آنها برای بهبود کسب و کار خود بطور مداوم در حال جذب مشتریان جدید هستند.

اخیراً، Optum  یک کتاب الکترونیکی با نام Moneyball Analytics منتشر کرده است که باعث افزایش مشتریان این شرکت شده است. به گفتهٔ Top Rank Blog، این کتاب در ماه اول بیش از ۵۰۰ بار دانلود شده است و Optum توانسته از طریق این کتاب، ۲۰ هزار مشتری جدید را به خود جذب کند.

نکتهٔ کلیدی: کتاب الکترونیکی ممکن است یکی از اشکال قدیمی تولید محتوا باشد، اما در جذب مشتریان جدید بسیار مؤثر است، پس برای تولید یک کتاب الکترونیکی منحصربفردی که بتواند به سؤالات مشتریانتان پاسخ دهد، وقت بگذارید.

۲۰. Autotask

Autotask  نرم افزاری برجسته است که در قالب یک شرکت خدماتی (SaaS)، خدمات تخصصی به سایر شرکت‌های فعال در زمینهٔ IT ارائه می‌دهد. این شرکت به بیش از ۵هزار مشتری در سراسر جهان، خدمت ارائه می‌کند اما هنوز هم به دنبال جذب مشتری جدید است و بازاریابی محتوا هم، یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتریان جدید است.

یکی از موفق‌ترین تبلیغات این شرکت، اشکال مختلف محتوا از جمله اینوگرافی ها، کتاب‌های الکترونیکی و فیلم‌ها بوده است. باوجود اینکه این شرکت در زمینهٔ تبلیغات هزینهٔ زیادی کرده بود اما پس از ۶ ماه با استفاده از بازاریابی محتوا، توانست این هزینه‌ها را جبران کند، که این هزینه از طریق پاسخگویی تنها به ۲۰ درصد از سوالاتی که شرکت طی دو ماه دریافت کرده، بدست آمده است.

نکتهٔ کلیدی: از سرمایه‌گذاری بخش بزرگی از بودجه بازاریابی خود در بازاریابی محتوا نترسید، زیرا اگر بازاریابی به درستی انجام شود، نتایج قابل ملاحظه‌ای را به همراه خواهد داشت.

Autotask

۲۱. Xerox

Xerox، یک شرکت پیشگام در زمینهٔ تولید دستگاه فتوکپی و از بزرگان بازاریابی محتوا است. نکتهٔ جالب در مورد این شرکت این است که چیزی که مایهٔ افتخار این شرکت است، باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای برخی از برندها شده است. از آنجا که Xerox  بخاطر دستگاه‌های فتوکپی خود بسیار شناخته شده است، بسیاری از مشتریان این شرکت، چیزی در مورد سایر خدمات این شرکت مانند برون سپاری خدمات IT نمی‌دانند.Xerox  توانسته این مشکل را با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوای خود حل کند.

یکی از بزرگترین اجزای استراتژی بازاریابی محتوای Xerox، مجلهٔ دیجیتالی این شرکت یعنی Real Business است. از آنجا که این مجله، بسیار محبوب است بسیاری از برندها در تلاشند که تبلیغات خود را در این مجله منتشر کنند. بن رند، مدیربازاریابی محتوای Xerox می‌گوید Real Business نقشی بسیار مهمی در تغییر رفتار مشتریان این شرکت داشته است:

ما به دنبال اطلاع رسانی و آموزش مشتریان خود هستیم، زیرا آنهاهستند که باعث ایجاد تغییرات بزرگی در کسب و کار ما می‌شوند. هدف ما این است که تصور مردم در مورد برند Xerox را تغییر دهیم تا مردم بدانند که این برند در زمینهٔ ارائهٔ خدمات فناوری نیز در دنیا، پیشتاز است.”

نکتهٔ کلیدی: همانطور که قبلاً گفتیم، ساخت یک وب سایت منحصربفرد راهی عالی برای آشنا شدن مردم با برند شماست. Xerox نشان داده است که استفاده از این روش، راهی عالی برای تغییر تصور مردم و آموزش آنها در مورد خدماتی است که نادیده گرفته شده‌اند.

۲۲. Expedia

Expedia  یک برند تجاری شناخته شده در زمینهٔ مسافرتی است که بشدت به بازاریابی محتوا وابسته است. در حال حاضر، این برند از روش‌های بازاریابی محتوای متفاوتی استفاده می‌کند اما در تلاش است تا جایی که می‌توانند در مجلات معتبر تبلیغ کند. این شرکت، یک شرکت به نام Quad Digital را اجاره کرده تا تعدادی اینوگرافی با طراحی عالی را برای تبلیغات در مجلات معتبر برایشان طراحی کند. این برند همچنین در بسیاری از وب سایت‌های معتبر نیز مقاله منتشر می‌کند.

یکی دیگر از نمونه‌های بازاریابی محتوای  Expedia، مجموعه‌ای فیلم‌های مسافرتی است که Find Yours نام دارد. دلیل اینکه این فیلم در رسانه‌های اجتماعی، باعث کسب درآمد زیادی برای این شرکت شده، این است که این فیلم‌ها با هدف تعامل با مشتری ساخته شده‌اند، نه برای اهداف تبلیغاتی.

نکتهٔ کلیدی: برندهایی که از استراتژی محتوای متفاوتی استفاده می‌کنند، نسبت به سایر برندها که فقط بر تکنیک‌های بازاریابی محتوا تمرکز می‌کنند، به موفقیت بیشتری دست می‌یابند.

Expedia

۲۳. Red Bull

Red Bull  بخاطر استفاده از بازاریابی محتوا در جذب مشتری بیشتر برای نوشیدنی‌های انرژی زا معروف شده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال ۲۰۱۳، بیش از ۳ برابر سود خود را از فروش Monster بدست آورده است که این میزان فروش نیز به خاطر استفاده از Red Bull TV بوده تا توانسته باعث پیشرفت روزافزون این برند شود.

Red Bull TV، وب سایتی است که ویدئوها و پخش‌های زنده از رویدادهای سراسر جهان را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. با توجه به گفتهٔ مجلهٔ Target Marketing، Red Bull  یکی از اولین شرکت‌هایی که برای مشتریانی ثابت خود، محتوا تولید کرده است. محتوای های جذاب و ماجراجویانه‌ای که Red Bull  منتشر کرد باعث شد افرادی که به فعالیت‌های ماجراجویانه علاقه داشتند به سمت این برند جذب شوند و از سایر برندها فاصله بگیرند.

نکتهٔ کلیدی: نیازی نیست که برای تولید محتوا، حتماً در زمینهٔ فعالیت خود، محتوا تولید کنید بلکه برای موفقیت در استراتژی محتوا، باید بر فعالیت‌هایی که مشتریان شما به آن علاقه مند هستند، متمرکز شوید و در همان زمینه محتوا تولید کنید.

۲۴. کوکا کولا

کوکا کولا یکی دیگر از برندهای کلاسیک و از نمونه‌های بازاریابی محتوا در جهان است که برای افزایش سهم بازار خود، از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کرده است. بهبود استراتژی برند تجاری در زمینهٔ فعالیت کوکاکولا بسیار مهم است، زیرا فروش نوشیدنی‌های غیر الکی در دههٔ گذشته کاهش یافته است.

استراتژی محتوای جدید کوکا کولا، ” Content 2020″ نام دارد که موسسهٔ بازاریابی محتوا به خاطر ابتکاری که در این طرح به کار رفته است از کوکاکولا قدردانی کرده است. کوکاکولا اعلام کرده است که برای پیشرفت برند تجاری خود، تا جایی که بتواند از محتوا استفاده خواهد کرد. Jonathan Mildenhall، معاون استراتژی تبلیغات جهانی و برتری خلاقیت، بر این باور است که محتوا در پیشرفت برند این شرکت نقشی اساسی داشته است:

تبلیغات کنندگان به دلیل ارتباط ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، به محتوای بسیار بیشتری نیاز دارند تا ارتباط خود را با مشتریان خود حفظ کنند. اگر می‌خواهید در سراسر دنیا شناخته شوید و به موفقیت برسید، باید ایده‌هایتان از اساس، بسیار فوق العاده و با کیفیت باشند.”

بازاریابی محتوا، نقش مهمی در موفقیت برند این شرکت داشته است. صنعت نوشیدنی به دلیل اینکه درآمدهای آن کاهش پیدا کرده است با چالش‌هایی روبروست، اما کوکاکولا توانسته بهتر از PepsiCo، Cott  و سایر تولید کنندگان عمل کند و به موفقیت برسد. فروش محصولات امسال کوکاکولا آغاز شده است و به گفتهٔ Hephzy Asaolu نویسندهٔ Business 2 Community، اسناد مستحکمی وجود دارد که نشان می‌دهد رشد درآمد کوکاکولا با بازاریابی محتوای این شرکت در ارتباط است و کوکاکولا از این طریق توانسته با مشتریان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

نکتهٔ کلیدی: شرکت‌هایی که در صنایع شلوغ و در حال رقابت فعالیت می‌کنند، نیاز دارند که تصورات مردم را در مورد خود تغییر دهند و موفقیت کوکاکولا نیز بخاطر این است که توانسته با استفاده از بازاریابی محتوا راهی عالی برای انجام اینکار پیدا کند.

coca cola

دلایل موفقیت بزرگان بازاریابی محتوا را دنبال کنید

برخی از برندها و بزرگان بازاریابی محتوا به تازگی وارد بازار شده‌اند، در حالی که برخی دیگر از برندها، بیش از یک قرن است که در بازار فعالیت می‌کنند. با این حال، همهٔ آنها یک چیز مشترک دارند: آن‌ها ارزش تولید محتوای عالی برای تعامل با مخاطبان خود و جذب مشتریان جدید را فهمیده‌اند. از نمونه‌های بازاریابی محتوای آنها الهام بگیرید و تجربیات موفقیت آمیز آنها در زمینهٔ بازاریابی محتوا خود استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

منبع: singlegrain

رویکرد برندهای معروف جهان در مواجهه با کووید-۱۹

رسالت اجتماعی؛ راهکار اصلی تبلیغات در بحران‌های جهانی

 

برندها دیگر نمی‌توانند بازاریابی پر‌فشار خود را مانند سال‌های قبل پی بگیرند و با استفاده از رویکردهای تبلیغاتی عاطفی مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند.

همه‌گیری ویروس کرونا در سال جاری ضربه بزرگی را به اقتصاد جهانی و کسب‌وکارها وارد کرد، به طوری که در وضعیت فعلی، تمرکز اصلی دولت‌ها در سراسر جهان صرف مقابله با این ویروس می‌شود.

در چنین شرایطی برندها و نام‌های تجاری نیز به چالش کشیده شده‌اند و با توجه به اینکه مخاطبان و مشتریان آنها اکثرا در منازل خود قرنطینه هستند، با شرایط سختی روبه‌رو شده‌اند.

برندها دیگر نمی‌توانند بازاریابی پر‌فشار خود را مانند سال‌های قبل پی بگیرند و با استفاده از رویکردهای تبلیغاتی عاطفی مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند، در مقابل رویکرد اجتماعی و مسئولیت‌پذیرانه برندها، بیش از پیش برجسته می‌شود.

 

از این منظر بسیاری از نام‌های تجاری در فرایند تبلیغاتی خود به مسئولیت مشارکت اجتماعی (CSR) روی آورده و سعی می‌کنند رویکردهای بازاریابی خود را بر اساس رسالت اجتماعی که در قبال این تهاجم همه‌گیر می‌توانند داشته باشند، پی بگیرند.

با توجه به تأثیری که کووید-۱۹ بر روند بازاریابی و تبلیغاتی برندهای جهانی دارد، در ادامه برخی از کمپین‌های تبلیغاتی را که تحت تأثیر این شیوع همگانی ایجاد شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برخی از آنها به صورت مستقیم به این موضوع پرداخته و برخی دیگر نیز راهکارهای خلاقانه‌ای را در این زمینه ارائه می‌دهند که در هر دو حالت، هم برنامه بازاریابی برندها ادامه پیدا می‌کند و هم مسئولیت اجتماعی آنها در قبال پرداختن به این بحران جهانی، نشان داده می‌شود.

فورد، مانند همیشه در کنار جهان

فوردبرند خودروساز آمریکایی فورد، همزمان با شیوع کرونا در جهان، ویدئوی کوتاه و چندثانیه‌ای را ارائه داده که مفهوم اصلی آن حمایت از مشتریان و جامعه جهانی در مواجهه با این بیماری همه‌گیر است.

این ویدئوی کوتاه با تأکید بر روند حمایتی و اجتماعی برند فورد در سال‌های گذشته، در گام اول، رسالت اجتماعی این برند را یک شاخصه قدیمی معرفی می‌کند که همیشه در کنار جامعه حضور داشته است.

در ادامه نیز با اشاره غیرمستقیم خود به وضعیت کنونی جهان، نوید کمک به مشتریان را برای پرداخت هزینه خودروهای آنها می‌دهد. این کمپین ویدئویی کوتاه، با نام ‌Built to Lend a Hand‌ یعنی ساخته‌شده برای قرض‌دادن، ارائه شده است.

 

نکته مهمی که در این پیام ویدئویی کوتاه وجود دارد، سیاه و سفید‌بودن آن است که از یک‌سو، با رنگ‌های تیره غالب، همدردی خود را با مردم جهان نشان می‌دهد و از سوی دیگر، سیاه و سفید‌بودن نشان‌دهنده قدمت این برند در رابطه با حضور فعال و تأثیرگذار آن در بحران‌های اجتماعی است.

پیام نایک: در خانه بمانید!

نایکبرند نایک که به عنوان یک برند ورزشی در جهان شناخته می‌شود، در قالب یک پیام متنی مخاطبان ورزشکار خود را مورد هدف قرار می‌دهد و به طور غیرمستقیم روی حضور در منازل تأکید می‌کند.

در واقع نایک در کمپین تبلیغاتی مذکور، در ظاهر ورزشکاران را مورد هدف قرار داده است، اما به طور کلی مخاطب آن تمام مردم جهان هستند تا بر اهمیت حضور در خانه‌های خود واقف شوند.

این پیام به مخاطبان خود می‌گوید: اگر رؤیای بازی‌کردن برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را دارید، شانس به شما رو کرده‌ است؛ در خانه بمانید و بازی کنید: برای تمام جهان بازی کنید.

این پیام با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های ورزشی و رویدادهای بزرگ جهان به طور موقت کنسل شده‌اند، می‌تواند بسیار معنادار باشد، به این معنا که اگر می‌خواهید دوباره فعالیت‌های ورزشی جهانی از سر گرفته شود، باید در منزل بمانید و در خانه خودتان ورزش کنید، پس به نوعی مفهوم ماندن در خانه در کنار مفهوم بازی کردن برای تمام جهان قرار گرفته است.

برند نایک با پیام مذکور، هم به صورت غیرمستقیم مخاطبان ورزشکار خود را مورد هدف قرار داده ‌و هم به طور غیرمستقیم، ‌مهم‌ترین راهکار مبارزه با ویروس کرونا را که ماندن در خانه است، تأکید کرده است.

جدایی دو بال مک‌دونالد

مکدونالدرویکرد برند مک‌دونالد در مواجهه با کووید-۱۹، بسیار خلاقانه بوده و می‌تواند توجه مخاطبان زیادی را در سراسر جهان به سوی خود جلب کند. این برند بارزترین مشخصه خود را برای اشاره به ویروس کرونا انتخاب کرده ‌که همان لوگوی آن است.

همه مردم جهان ‌M‌ معروف مک‌دونالد را می‌شناسند و کوچک‌ترین تغییری را که در آن ایجاد شود، خواهند فهمید. بر همین مبنا، برند مک‌دونالد یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با کووید-۱۹ را انتخاب کرده و از طریق دستکاری در لوگوی خود، بر آن تأکید می‌کند.

این نام تجاری با جدا‌کردن دو بال لوگوی خود، مفهوم فاصله گرفتن افراد را برجسته کرده است. از آنجایی که ویروس کرونا یک ویروس واگیردار است و طبعا فاصله داشتن افراد از یکدیگر می‌تواند از شیوع آن تا اندازه‌ای جلوگیری کند.

برند مک‌دونالد نیز مانند بسیاری از برندهای خلاق جهان، به صورت غیرمستقیم به این مفهوم پرداخته و با به چالش‌کشیدن ذهن مخاطبان، نتیجه‌گیری را بر عهده خود آنها گذاشته است.

در واقع بیننده این لوگو، در وهله اول یک خصیصه متمایز را مشاهده می‌کند و طبیعتا بعد از تجزیه و تحلیل آن، اشاره مذکور را درمی‌یابد.

چنین رویکرد چالش‌برانگیزی، با درگیر‌کردن ذهن مخاطب، هم برند مک‌دونالد را در ذهن آنها پررنگ‌تر می‌کند و هم رعایت فاصله با دیگر افراد را به صورت عمیق‌تری بیان می‌کند که طبیعتا تأثیر بیشتری روی رفتار افراد خواهد داشت.

کوکاکولا مستقیما حمایت خود را اعلام کرد

کوکاکولابرند کوکاکولا از جمله برندهایی است که در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مستقیم و خیلی ساده به این موضوع پرادخته و با انتشار بیانیه‌ای، کاملا مستقیم به این مشکل جهانی اشاره کرده و در نهایت، راه‌حل مدنظر خود را در قالب کمک‌های مالی تشریح کرده است.

این رویکرد را کوکاکولا در فیلیپین اتخاذ و اعلام کرده است که آنها هزینه‌های تبلیغاتی خود را صرف مبارزه با کووید-۱۹ می‌کنند.

در واقع برند کوکاکولا، به عنوان یک برند قدیمی و شناخته‌شده در جهان، مسئولیت اجتماعی خود را به صورت حذف تبلیغات در این دوره نشان داده و ترجیح می‌دهد به جای صرف هزینه‌ تبلیغات، به طور کاملا مستقیم حمایت‌های مالی خود را در راستای مبارزه با این بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کند.

کوکاکولا، به عنوان یک برند قدیمی و شناخته‌شده در جهان، مسئولیت اجتماعی خود را به صورت حذف تبلیغات در این دوره نشان داده و ترجیح می‌دهد به جای صرف هزینه‌ تبلیغات، به طور کاملا مستقیم حمایت‌های مالی خود را اعلام کند‌

کرونا حلقه‌های آئودی را جدا کرد

آئودیبرند آئودی نیز مانند مک‌دونالد، تغییر در لوگو را در دستور کار خود قرار داده و به منظور برجسته‌کردن مفهوم فاصله، به عنوان یک راهکار عمده برای جلوگیری از شیوع بیماری، حلقه‌های متصل خود را جدا کرده است.

هم برای برند مک‌دونالد و هم برای برند آئودی، دستکاری لوگو، یک اقدام خلاقانه به شمار می‌رود که نظر بینندگان بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد؛

زیرا هر دو برند از جمله نام‌های تجاری معروف جهان به شمار می‌روند که چشم بینندگان به آنها عادت کرده و از این رو هر گونه تغییر در لوگوی آنها، از دید مخاطبان دور نخواهد ماند.

ضمن اینکه این دستکاری، منوط به تفکر است و بینندگان در صورت فکر‌کردن و در نظر گرفتن تغییرات جهانی ناشی از ویروس کرونا، متوجه دلیل چنین تغییری می‌شوند که طبیعتا چنین روندی، هم برای ری‌برندینگ آنها مفید است.

زیرا این نام‌های تجاری دوباره در ذهن مخاطبان مورد بازبینی قرار می‌گیرند و هم روی فاصله‌گرفتن افراد از یکدیگر تأثیرگذار خواهد بود، زیرا باعث می‌شود به صورت عملی و حتی ناخودآگاه، فاصله مناسب را در محیط‌های شلوغ رعایت کنند.

رسالت اجتماعی یک برند آسیایی

amulدر ادامه معرفی برندهایی که کمپین‌های تبلیغاتی خود را همگام با رسالت اجتماعی‌شان در رابطه با کووید-۱۹ شکل دادند، خالی از لطف نخواهد بود اگر یک برند آسیایی را نیز در این راستا معرفی ‌کنیم.

برند Amul یک شرکت لبنیاتی هندی است که رویکرد خلاقانه‌ای را در ارتباط با ویروس کرونا اتخاذ کرده است. نکته مهمی که در کمپین چاپی برند Amul وجود دارد، استفاده از ملزومات ویروس کرونا در تصویر است.

دختربچه‌ای که در این تصویر مشاهده می‌شود، روی یک بالکن قرار گرفته و ماسک زده است، ضمن اینکه با بر هم زدن دو صفحه دایره‌ای، در حال خواندن شعر و آواز است.

اگرچه آن چیزی که این شخصیت در حال گفتن آن است، در تصویر دیده نشده و حتی گفته نمی‌شود، اما در خارج از کادری که این دختر بچه قرار دارد، ۳تصویر کوچک کشیده شده‌اند که به طور ضمنی محتوای گفته‌های او را نشان می‌دهند: صورتی که عطسه کرده و با دستمال جلوی بینی خود را گرفته است، علامت ممنوع روی عکس دست‌دادن و همچنین یک تصویر از شست‌وشوی دست‌ها. بر این اساس، تصویر برند Amul با زدن ماسک و اشاره به شستن دست‌ها، دست ندادن و گرفتن صورت هنگام عطسه و سرفه، ۳ مفهوم اصلی و متناظر با ویروس کرونا را برجسته کرده و همه آنها را به صورت تصویری و با کمترین کلمات نشان می‌دهد.

Lifebuoy؛ برندی که از رقیبان خود نام می‌برد

Lifebuoyبرند Lifebuoy که یک شرکت تولیدکننده صابون و محصولات بهداشتی است، به عنوان یک نام تجاری که در ارتباط مستقیم با کووید-۱۹ قرار دارد، مسئولیت اجتماعی خود را با تبلیغات ترکیب کرده و به صورت کاملا مستقیم به این موضوع می‌پردازد.

این نام تجاری در قالب یک آگهی چاپی، پیام متنی مد نظر خود را ارائه می‌دهد که به صورت ساده و مؤثر اطلاعات ارزشمندی را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بیان می‌کند.

این برند بهداشتی که مهم‌ترین محصول آن نیز صابون است، ضمن برشمردن راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، به شست‌وشوی دست‌ها، به عنوان یک راه‌حل کاربردی، اشاره کرده و از صابون‌های Lifebuoy نیز یاد می‌کند؛ اما نکته خلاقانه‌ای که در کمپین چاپی مذکور وجود دارد، این است که برند Lifebuoy تنها از صابون‌های خود نام نمی‌برد، بلکه از برندهای رقیب خود مانند Lux ، Dettol و Santoor نیز نام برده و تأکید می‌کند که این نوشته یک تبلیغ برای آنها نیست، بلکه در حوزه پیام‌هایی قرار می‌گیرد که در زمینه خدمات عمومی ارائه شده و سلامت جامعه را مد‌نظر دارند.

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۰:۴۲
ارین بینایی
پاورپوینت در مورد تربیت دینی فرزندان

پاورپوینت در مورد تربیت دینی فرزندان

دانلود پاورپوینت در مورد تربیت دینی فرزندان

پاورپوینت در مورد تربیت دینی فرزندان
پاورپوینت تربیت دینی فرزند
 پاورپوینت تربیت فرزندان
پاورپوینت تربیت کودکان 
پاورپوینت تربیت فرزندان 
 اسلاید تربیت دینی 
 روانشناسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 9660 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

پاورپوینت در مورد تربیت دینی فرزندان

38 اسلاید قابل ویرایش.همراه با نمودار و اشکال.

 

بخشی از متن پاورپوینت :

•تربیت دینی فرزندان

چه چیز را می خواهیم تربیت کنیم؟

•سه بُعد اصلی روح

•ضرورت تربیت فرزند

•عوامل مؤثر • در تربیّت

•وراثت .

•محیط

•تغذیه .

•اراده

•عوامل ماورائی

•اثرات وراثت

تکریم واحترام کودک

•شیوه های احترام به کودک

•روش های تربیت دینی

اهمیت روش الگویی

•نکات ضروری در روش الگویی

•نکات مهم در روش بشارت دادن

روش تسویف

•آداب تشویق

•روش تمهیدی

•محبت به کودک

•آثار محبت ورزی

روش دعا

روش توسل

•ابعاد تربیت

•آسیب‌های تربیت دینی

معرفی کتاب

دانلود پاورپوینت در مورد تربیت دینی فرزندان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۰:۱۰
ارین بینایی

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک) در 42 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال وحشت زدگی (پانیک) در 42 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش 

 

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

42  صفحه ورد (41 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول - ارزیابی و آموزش بیمار

جلسه دوم - آرام سازی و باز آموزی تنفسی

جلسه سوم - شناسایی افکار ناکارآمد و مقابله با آن

جلسه چهارم - مواجهه

جلسه پنجم - مواجهه و بازسازی شناختی

جلسه ششم - پی گیری

پیوست ها

پرسشنامه اضطراب بک

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کار برگ یادداشت روزانه افکار منفی

کار برگ مقابله با افکار منفی

برگه دستورالعمل آرام سازی

برگه دستورالعمل باز آموزی تنفس

کار برگ سلسه مراتب موقعیت های آغازگر پانیک

کار برگ تمرین مواجهه

منابع

 

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول - ارزیابی و آموزش بیمار

اهداف جلسه:

1. برقراری ارتباط درمانی

٢. اخذ شرح حال از بیمار و ارزیابی شدت اختلال

٣. آموزش بیمار

۴. تعیین اهداف

وسایل مورد نیاز:

۱. راهنمای مداخله مختصر در اختلال پانیک

۲. پرسشنامه اضطراب بک

مروری بر جلسه

جلسه اول به تعبیری مهمترین جلسه درمان است چرا که بیشتر بیماران بعد از این جلسه است که تصمیم می گیرند درمان را ادامه دهند یا آن را قطع کنند. بنابراین، شما باید بتوانید رابطه درمانی خوبی با بیمار برقرار کرده و او را نسبت به درمان امیدوار سازید. همچنین، در این جلسه باید یک سری اطلاعات را در مورد حمله پانیک، و علل و درمان آن در اختیار بیمار بگذارید و در نهایت، با همکاری بیمار اهداف درمان را تعیین کنید.

1. برقراری ارتباط درمانی

بیمار وقتی نزد درمانگر می آید در انتظار از او دارد: اول این که درمانگر اضطراب و درماندگی او را درک کند و دوم این که برای مشکل وی راه حلی داشته باشد. در یک ارتباط درمانی موفق، باید بتوانید به بیمار نشان دهید که می توانید به این انتظارات بیمار پاسخ دهید.

بنابراین، برای ایجاد یک ارتباط درمانی خوب، سعی کنید وقتی بیمار درباره ترس و وحشتش حرف می زند، احساس او را بفهمید. برای این کار به دقت به حرف های بیمار گوش کنید، سر خود را به علامت گوش دادن تکان دهید، در حالت نشسته بر روی صندلی کمی به جلو خم شوید تا نشان دهید موضوع برایتان مهم است و در نهایت با احساس بیمار همدلی کنید. برای مثال بگویید "این حمله ها باید خیلی آزاردهنده باشند ".

علاوه بر این، امیدواری خود را نسبت به بهبود بیمار نشان دهید. مثلا به بیمار بگویید "میدونم این بیماری تاب و توانت را گرفته، اما خوشبختانه درمان های خوب و موثری برای آن وجود دارد ".

نکته مهم آن است که بهیچوجه بیمار را نصیحت نکنید چون این کار به رابطه درمانی صدمه می زند. مثلا به بیمار نگویید " حل این مشکل فقط به سعی و پشتکار تو بستگی دارد. تو باید سخت تلاش کنی، اون موقع مقابله با حمله پانیک سخت نخواهد بود. اگر چه این حرف اشتباه نیست اما لحن نصیحت گرانه دارد.

٢. اخذ شرح حال از بیمار

بیماران به درمانگران باتجربه، اعتماد می کنند. بنابر این، دانش بالینی و تجربه درمانی خود را با سوالات دقیق نشان دهید. حتی وقتی بیمار از طرف همکاران به شما ارجاع شده و در نامه ارجاعی و یا پرونده وی، تشخیص او ذکر شده است، باز هم گرفتن شرح حال مناسب ضروری است. این کار هم به بهبود رابطه درمانی کمک می نماید و هم اطلاعات لازم را برای مراحل بعدی مداخله آماده می کند.

در اخذ شرح حال، موضوعات زیر را روشن کنید:

• بیمار به خاطر چه مشکلی مراجعه کرده است؟ و علائم آن کدامند؟

• مشکل از کی شروع شد؟ و چرا؟

• بیمار درباره این مشکل چطور فکر می کند؟

• بیمار برای از برطرف کردن مشکل تا حالا چه کارهایی کرده است؟ و نتیجه آن چه بوده است؟

• مشکل فعلی چه تأثیری بر زندگی و روابط بیمار داشته است؟

۳. ارزیابی شدت اضطراب

مشکل اصلی بیمار، اضطراب شدید (وحشت زدگی) است. برای ارزیابی شدت این اضطراب از دو شیوه می توان استفاده کرد. اول اینکه از خود بیمار سوال کنید که سطح اضطرابش چقدر است و دوم از یک پرسشنامه معتبر اضطراب استفاده کنید.

برای بیمار توضیح دهید که ارزیابی شدت اضطراب کمک می کند تا در انتهای کار متوجه شویم درمان چقدر موفق بوده است. سپس از بیمار بخواهید پرسشنامه اضطراب بک (پیوست را ملاحظه کنید) را تکمیل کند

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۰ ، ۰۹:۴۸
ارین بینایی
اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل

اکسل فوق پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل (ورود و خروج) محاسبه کارکرد ، اضافه کاری ، کم کاری و

دانلود اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل

اکسل ساعت کاری پرسنل
ورود خروج پرسنل
آنالیز کارکرد
کارکرد پرسنل
تایم ساعت اضافه کاری
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

  به راحتی با وارد کردن ساعت ورود و خروج افراد... کارکرد موثر، اضافه کاری، اضافه کاری روز جمعه، کم کاری و غیبت پرسنل خود را بدست آورید. و عملکردشان را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

دانلود اکسل پیشرفته آنالیز کارکرد پرسنل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۰ ، ۱۲:۳۸
ارین بینایی
نشانگرهای سلامت در جامعه (ازامید به زنگی تا مرگ و میر)

نشانگرهای سلامت در جامعه (ازامید به زنگی تا مرگ و میر)

دانلود نشانگرهای سلامت در جامعه (ازامید به زنگی تا مرگ و میر)

نشانگرهای سلامت
سلامت در جامعه
امید به زنگی
مرگ و میر
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 601 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78

یک فایل پاورپوینت بسیار عالی در خصوص نشانگرهای سلامت در جامعه

دانلود نشانگرهای سلامت در جامعه (ازامید به زنگی تا مرگ و میر)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۸
ارین بینایی
پاورپوینت اقتصاد سلامت

اهداف رفتاری پس از گذرانیدن این دوره فراگیر قادر خواهد بود اقتصاد بهداشت را تعریف کرده و مفاهیم و اصول آنرا بیان نماید منابع و چگونگی تامین مالی مراقبتهای بهداشتی را بیان نماید نحوه محاسبه منابع و چگونگی تعیین اولویتها را در بخش سلامت توضیح دهد جایگاه بخش عمومی و خصوصی را در تدارک خدمات بهداشتی تشریح نماید نحوه اندازه گیری و ارتقاء کارایی

دانلود پاورپوینت اقتصاد سلامت

اقتصاد بهداشت
اقتصاد سلامت
اقتصاد
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2786 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

اهداف رفتاری پس از گذرانیدن این دوره فراگیر قادر خواهد بود
اقتصاد بهداشت را تعریف کرده و مفاهیم و اصول آنرا بیان نماید
 منابع و چگونگی تامین مالی مراقبتهای بهداشتی را بیان نماید
نحوه محاسبه منابع و چگونگی تعیین اولویتها را در بخش سلامت توضیح دهد
 جایگاه بخش عمومی و خصوصی را در تدارک خدمات بهداشتی تشریح نماید
 نحوه اندازه گیری و ارتقاء کارایی

منابع

 اقتصادبهداشت در کشورهای در حال توسعه ترجمه دکتر ابوالقاسم پوررضا

 مبانی اقتصاد بهداشت و درمان تالیف دکتر سعید آصف زادهمبانی اقتصاد سلامت تالیف دکتر  ایرج کریم

دانلود پاورپوینت اقتصاد سلامت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۸
ارین بینایی
ادبیات نظری تحقیق مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی

ادبیات نظری تحقیق مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی

دانلود ادبیات نظری تحقیق مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی

ادبیات نظری تحقیق مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

ادبیات نظری تحقیق مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی در 44 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

مبحث اول: مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی

براساس قانون اساسی، مجلس وظیفه تقنین ونظارت برعملکرد دولت را به عهده دارد.کارآمدی مجلس درانجام این مهم، نیازمند این است که مجلس سازوکاری را بیاندیشدوبه این وسیله عملکردخودرانیز کنترل کرده وبه بهبود آن کمک کندبرخی سازوکارهادرقانون اساسی و آیین­نامه داخلی مجلس دراین خصوص اندیشیده شده ولی عملاًناکافی بودن آنها به اثبات رسیده است.

 

گفتار اوّل :معنای لغوی نظارت

نظارت، واژه‌ای عربی است و از ماده‌ی نظر ومشتقات آن به معانی مختلف آورده شده است. باتوجه به لغت نامه‌های متعددفارسی وعربی معانی واژه‌ی نظر عبارت است از: نگریست، دید، مشاهده کرد، نگاه کرد، [1] (درآن کار) نگریست و زیر و روی آن را سنجید و آن را تامل و تدبرکرد[2]، بادقت نگاه کرد، اندیشید، فکرکرد، چاره‌اندیشید[3]، تفحص وجستجوکرد، میان مردم قضاوت وداوری ودادرسی کرد، میان مردم فرمان وحکم داد[4]، رسیدگی وتفکرکرد، علم یافت[5]، داشت، توجه کرد، احسان وانعام کرد، منتظرشد[6].

مصدرکلمه‌ی نظر، نظارت است که به این معانی آورده شده است: نظرکردن ونگریستن به چیزی، نگرش، نگاهبانی، پاسبانی، مراقبت ودرتحت نظردیده بانی داشتن کاری، [7] هوشیاری، فراست وکاردانی، [8] ناظربودن، وزارت، مباشرت، سرپرستی، [9] دقت وتامل کردن، درچیزی پاییدن ومراقبت کردن[10] وگاه به معنای

 

تماشا گران وبینندگان است وهمچنین به معنای پاکی وپرهیزگاری[11].

 

گفتاردوّم :معنای حقوقی نظارت

ازآنجا که واژه نظارت در یک رشته­ی عملی و دریک حیطه ویک موضوع کاربرد ندارد، از این رو نمی‌‌توان تعریف اصطلاحی اجماعی و واحدی از نظارت ارائه کرد و در هر علم، نظارت، معنا وکارکرد خاص خودراخواهد یافت، ازجمله تعاریف حقوقی ای که از نظارت و ناظرشده است، بدین شرح است:

ناظر به شخصی می‌‌گویند که عمل یا اعمال نماینده شخص یا اشخاصی را مورد توجه قرار داده وصحت وسقم آن عمل یااعمال رابه مقیاس معینی که معهود است، می سنجد و برای این کار اختیار قانونی داشته باشد.[12]

باتوجه به تعریف حقوقی نظارت، مجلس شورای اسلامی نهادی است که ریشه درآرای عمومی‌‌داردوطبق ضوابط اساسی، مدون سهم قابل توجهی ازحاکمیت درنظام سیاسی کشوررااعمال می‌کند.دمکراسی پارلمانی، آنگاه که از کارآیی لازم برخوردار باشد، رهبران سیاسی را به پاسخگویی فرا می‌خواند. با توجه به این واقعیت که فساد در پنهان کاری رشد و نمو می‌کند، وجود دولت شفاف و پاسخگو امری ضروری است. مجلس و نمایندگان باید به نحوه ایجاد و اجرای قوانین توجه داشته باشد، زیرا پتانسیل فساد و اجرای غلط همزاد پنهان‌کاری هستند. در این راستا لازم است اختیارات مجلس از جمله دسترسی نامحدود به اطلاعات دولتی و... افزایش یابد تا از پاسخگویی (دولت) اطمینان حاصل شود.

 

گفتار سوم: سایر کاربردهای واژه نظارت

صاحبان حِرَف و رشته‌های گوناگون به مقتضای تخصص حرفه‌ای خویش، از نظارت معنی خاصی را منظور نموده اند و هر یک با افزودن مضاف الیهی به کلمه نظارت، این واژه را به درون محدوده مورد مطالعه خویش سوق داده اند. در زیر به بعضی از این ترکیبات اشاره می‌شود:

1. نظارت قیمومتی: این نوع نظارت در حقوق خصوصی و حقوق اداری کاربرد دارد. در حقوق اداری عبارت است از نظارتی که از طرف قوه مرکزی نسبت به واحدهای غیرمتمرکز اعمال می گردد.[13]

2. نظارت سلسله مراتبی: این عبارت نیز از مفاهیم حقوق اداری به شمار می آید و مفهوم آن عبارت است از این که هر سرپرست اداری در عین این که به افراد زیر دست خود فرمان می‌دهد و بر آن‌ها نظارت می‌کند، خود نیز از سرپرست اداری بالاتر فرمان برده و تحت نظارت او قرار دارد.[14]

3. نظارت تأسیسی: به نظارتی گفته می‌شود که مجلس طی آن، بر برنامه‌ها و تأسیس دولت و تعیین وزیران از طریق رأی اعتماد به آنان، نظارت می‌نماید.[15]

4. نظارت مالی: عبارت است از نظارتی که به موجب آن مجلس از طریق دیوان محاسبات بر فرآیند تدوین، تصویب و اجرای بودجه در کشور توسط دولت، نظارت می‌نماید.[16]

5. نظارت سیاسی: آن گونه از نظارت است که براساس آن، مجلس بر کردار سیاسی قوه مجریه در طول دوره فعالیت آن نظارت و مراقبت دارد. این نظارت ناشی از مسؤولیت سیاسی آنها در مقابل مجلس می‌باشد.[17]

6. نظارت شرعی و قانونی: عبارت است از نظارتی است که به موجب اصل چهارم قانون اساسی شورای نگهبان عهده دار نظارت بر کلیه قوانین و مقررات کشور از حیث انطباق با شرع انور و قانون اساسی شده است.

7. نظارت قضایی: به آن نظارتی گفته می‌شود که طی آن، مراجع قانونی همانند قضات (اصل 166 ق.ا)، دیوان عالی کشور (اصل 161 ق.ا)، دیوان عالی کشور (اصل 161 ق.ا)، دیوان عدالت اداری (اصل 173 ق.ا)، سازمان بازرسی کل کشور (اصل 174 ق.ا) و در نهایت قوه قضاییه (بند سه اصل 156 ق.ا) بر حسن اجرای قوانین نظارت به عمل می آورند.

همچنین در تعریف نظارت قضایی گفته شده است: نظارتی است که از سوی دادگاه‌ها بر اعمال، فرامین و تصمیمات اداره و کارگزاران آن صورت می گیرد و گفته می‌شود که آن بهترین نوع نظارت برای تأمین حقوق و آزادی‌های افراد است، زیرا چنین فرض می‌شود که قضاوت و رسیدگی با بی طرفی، پاکی و شناخت حقوق همراه است.[18]

8. نظارت اداری: عبارت از رسیدگی، پژوهش، بررسی و مراقبتی است که از جانب مقامات یا هیأت‌های ویژه اداره بر مجموعه اجزای اداره و اعمال آن انجام می گیرد تا از حسن جریان امو راطمینان حاصل گردد و کژی‌ها به راستی تبدیل و اشتباهات اصلاح شود. از این روی به طور خلاصه «نظارت اداری نوعی نظارت و سرپرستی است که از طرف سرپرست اداری بر اعمال مأموران زیر دست اداری اعمال می‌شود».[19]

9. نظارت انضباطی: این اصطلاح به عنوان جایگزین اصطلاح «نظارت استصوابی» که به وسیله شورای نگهبان بر انتخابات اعمال می‌شود، پیشنهاد شده است.[20] به این معنی که شورای نگهبان در یک اقدام شبه قضایی مبادرت به رسیدگی مستدل و مستند به مواد قانون انتخابات نظارت می‌نماید و هر گاه که لازم بداند، حکم مقتضی صادر می‌نماید.

 


[1] - بندرریگی، محمد، ترجمه المنجد، جلد2(ع-ی)، انتشارات ایران، تهران، چاپ اول، 1375، ص 1975.

[2] - رحیمی اردستانی، مصطفی، ترجمه المنجد، جلد2(ق-ی)، انتشارات صبا، تهران، چاپ اول، تابستان1377، ص 1150.

[3] - خرمشاهی، بهاءالدین، دانشنامه قران، جلد2(س-ی)، انتشارات دوستان، تهران، چاپ اول، 1377، ص240.

[4] - سیاح، احمد، فرهنگ جامع عربی-فارسی، جلد3، انتشارات کتابفروشی اسلام، تهران، چاپ هشتم، بیتا، ص16-13.

[5] - جر، خلیل، فرهنگ جامع عربی فارسی لاروس، ترجمه­ی سید حمید، طبیبیان، جلد2(ف-س-ی)، انتشارات، امیر کبیر، تهران، چاپ دوم، 1376، ص2057.

[6] - طهرانی(کاتوزیان)، محمد علی، فرهنگ کاتوزیان، نشر یلدا، تهران، چاپ دوم، تابستان1373، ص766.

[7] - همان، ص 766.

[8] - بندرریگی، محمد، پیشین، ص 1959.

[9] - رحیمی اردستانی، مصطفی، همان، ص1151.

[10] - دهخدا، علی اکبر، لغت نامه دهخدا، جلد48، انتشارات موسسه لغت نامه دهخدا، تهران، 1365، صص586و587.

[11] - مسعود، جبران، فرهنگ الرائدعربی فارسی، ترجمه رضا اترابی نژاد، جلد2(ش-ی)، انتشارات آستان قدس رضوی، مشهد، چاپ اول، 1373، ص 1754.

[12] - جعفرلنگرودی، محمدجعفر، ترمینولوژی حقوق، انتشارات گنج دانش، تهران، چاپ بیستم، 1387، ص: 706.

[13] - منوچهر طباطبایی مؤتمنی: حقوق اداری، انتشارات سمت،تهران،1373.ص 70.

[14] - منوچهر طباطبایی مؤتمنی: همان، ص 61.

[15] - سید محمد‌هاشمی: حقوق اساسی جمهوری اسلامی ج 2،انتشارات شهید بهشتی1374، صص 194 – 188.

[16] - سید محمد‌هاشمی: پیشین، ج 2، صص 247 – 237.

[17] - همان، ص 247.

[18] - حسین عثمان محمد عثمان: دروس فی قانون قضاء الاداری، بیروت،اللارالجامعه 1989م،ص 46.

[19] - منوچهر طباطبایی مؤتمنی: پیشین، ج 2، ص 8.

[20] - استاد دکتر سید محمد‌هاشمی‌در توجیه این پیشنهاد بیان داشته اند: «هدف قانون گذاری اساسی آن است که شورای نگهبان به عنوان مقام ناظر بی طرف، با تطبیق مشخصات داوطلبان با شرایط انتخاب شدن و اجرای آن و با نظارت بر جریان انتخابات... تضمین کننده یک انتخابات شایسته باشد...، شورا حق رد صلاحیت داوطلب و در صورت اثبات نادرستی انتخابات و اعلام نتیجه آن، حق ابطال آن را خواهد داشت. در این صورت، اقدام مذکور به منزله یک عمل قضایی خواهد بود که شورای نگهبان همانند یک دادگاه، اقدام به رسیدگی مستدل و مستند به مواد قانون و مبادرت به صدور حکم می‌کند بدون آن که صلاحدید و مصلحت اندیشی اعضای شورا در آن دخالتی داشته باشد. این چنین نظارتی را که شبیه نظارت شورای قانون اساسی فرانسه بر صحبت انتخابات است، می‌توان «ظارت انضباطی» نامید. (روزنامه آزادگان، شماره 4، 19 مهر 1378.

دانلود ادبیات نظری تحقیق مفهوم و مبانی نظارت بر مجلس شورای اسلامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۷
ارین بینایی
ادبیات نظری تحقیق یوگا، افسردگی و سلامت بدن

ادبیات نظری تحقیق یوگا، افسردگی و سلامت بدن

دانلود ادبیات نظری تحقیق یوگا، افسردگی و سلامت بدن

ادبیات نظری تحقیق یوگا افسردگی و سلامت بدن
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

ادبیات نظری تحقیق یوگا، افسردگی و سلامت بدن در 29 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

مقدمه

سلامتی و خوشبختی از دیرباز آرزوی تمامی انسانها بوده است. برای رسیدن به آنها بشر دست به هر کاری زده و راههای مختلفی را پیموده است. گروهی توانسته اند به آرزوهای خود دست یابند و برخی نیز هیچگاه طعم شیرین خوشبختی را نچشیده اند. سلامتی و خوشبختی و رسیدن به آرامش درون از زمان هایی خیلی دور ابزارهایی را طلب می کرده که بشر با توسل به آنها همواره سعی داشته به سلامت فکر و جسم نائل آید. این ابزارها نامهایی چون ابدیت، ذات متکی به خویش، طبیعت، برهمن، شعور کیهانی و نیروانا داشت. ولی یکی از روش های بسیار قدیمی که قدمتش به چندین هزار سال قبل می رسد و به عنوان علم جامع کیهانی مطرح گردیده «یوگا» نامیده می شود. بنا به روایت و دلایل علمی مطرح شده در کتابهای ارابه خدایان و طلای خدایان، کیهان نوردان باستانی از دیگر کرات سماوی به زمین آمده و با انسان زمینی ارتباط برقرار کرده اند. حاصل این ارتباط پیدایش علوم جامعی بوده که پیشرفت انسان های آن موقع را به همراه داشته است. یوگا یکی از همین علوم کیهانی است که درآسیای میانه به وجود آمده و جریان عرفانی عظیمی را موجب گشت که چکیده های آن طی هشت هزار بیت در کتاب اوپانیشاد به تدریج در سراسر جهان به خصوص هندوستان نشر و انعکاس یافت. بدین ترتیب عده زیادی با پیروی از آن توانستند به سلامت جسم رسیده و بر احساسات و عواطف خود غلبه کنند.

به عبارت دیگر پیروی از این علم خوب زیستن باعث شد تا انسان بتواند ذهن و جسم را به حال تعادل درآورد و طعم سعادت و خوشبختی را بچشد. به طور خلاصه می توان اظهار داشت علم یوگا کهن ترین سیستمی است که تا کنون در جهان وجود داشته و همچنان در حال گسترش است. این علم به بدن و روان توجه خاصی داشته و درک بسیار عمیق از ذات بشر و آگاهی هماهنگی و شناخت بدن و روان را به شما نشان می دهد. برای قدم گذاشتن در مسیر تکامل انسانی حتما می بایست جسم، ذهن و روان در یک موازنه قرار گیرند. تکنیک های یوگا راه حل مطمئنی برای ایجاد این موازنه و رساندن شخص به آرامش فکر و درک حقیقت از طریق آگاه شدن بر خویشتن است. اولین کسی که اصول یوگا را به صورت قابل استفاده برای همگان مدون ساخته پاتانجلی هندی است. او در 300 سال قبل یوگار را به هشت مرحله تقسیم کرد. وی اعتقاد داشت انسان قبل از زدودن ناخالصی ها و ناپاکی ها نمی تواند طالب وصل معبود در رسیدن به مقصود باشد و تنها با تفکر و تعمق در احوال جهان و زیر پا گذاشتن آز، حرص و شهوات است که می تواند به تربیت و تعالی روح خود بپردازد. طریقت یوگا مراحل هشت گانه را فراروی یوگی گذاشته تا با اجرای آنها به سرمنزل مقصود برسد. این مراحل عبارتند از: یاما، نیاما، آسانا، پرانایاما، پراتیهارا، دهارانا، دیانا، سامادهی. برای رسیدن به این وادی و سری وسلوک در این طریقت نیازی به این نیست که فرد دین آبا و اجدادی خویش را رها سازد و به آیین و مذهب جدیدی بپیوندد.

بلکه هر کس با هر اعتقاد و فرقه و آئینی می تواند به درس هلی ویگا در زمینه زهد و تقوا و برکناری از خشونت ها و پلیدی ها پاسخ مثبت بگوید. نهایتا آنکه با درک تکنیک های باستانی یوگا انسان می آموزد که چگونه حساسیت خود را از سطح جسم و پوست به سطحی عمیق تر یعنی ذهن، اندام و غدد داخلی و یا در واقع جسم و ذهن و همچنین ذهن و روان منتقل کرده، اتحاد و یگانگی بین عناصر فوق به وجود آمده که نتیجه این اتحاد و یگانگی چیزی نیست جز رسیدن به سلامتی و خوشبختی. (اوجی، 1380).

یوگا ورزشی جسمی و روانی(فکری) می باشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها بوجود آمده است. ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقا چگونه بوجود آمده کمابیش ناممکن است چرا که تاریخ شکل گیری یوگا به سالهای بسیار دور برمی گردد. یوگا به معنی وحدت جسم و روان از 3 تا 5 هزار سال پیش به عنوان طب سنتی مشرق زمین مورد استفاده بوده و اخیراً بعنوان طب مکمل و جایگزین در درمان بیماریها در کشورهای غربی نیز بکار گرفته شده و مطالعات بسیار زیادی در مورد نحوه عملکرد فیزیولوژیک و اثرات مثبت آن در بیماری ها و اختلالات سلامتی انجام شده است. یوگا تعریفی از یک گروه محدودی از تمرینات یا حالت معینی نیست ، بلکه بیشتر اشاره به مجموعه ای از فنون ، از ساده تا بسیار پیشرفته ، و احوال باطنی مختلف و در واقع یک سیر و سلوک کامل دارد.

تمرینات یوگا شامل تمرینات بدنی (آساناها)تمرینات تنفسی (پرانایاما) تمرینات ذهنی( پراتی هارا) و ... می باشد که در نهایت به جهت کسب سلامتی و آرامش و آگاهی مثبت بکار گرفته می شود . یوگا هنر زندگی کردن است . دانشی است که باید با زندگی روزانه هر فرد عجین شود زیرا که برتمام جنبه های حیاتی اعم از جسمی – روانی و روحی تاثیر بسزایی دارد . علم یوگا با عمل کردن روی عوامل خارجی و فیزیک بدن آغاز می شود و به لایه های ظریف بدن ارتباط داده می شود.

هدف یوگا هماهنگ کردن سیستم های مختلف بدن است تا در پرتو آن شادابی و تندرستی کلی بدست آید . سیستم یوگا به شاخه های زیادی نظیر هاتا – راجا – گیانا – کارما – کندالینی – تانترا و ... تقسیم شده است که هر کدام از شاخه ها ، بنا بر هدفی که دنبال می کند به ذکر جزئیات پرداخته و هر فرد می تواند متناسب با خصوصیات فردی و نیاز شخصی راه مورد علاقه اش ، را انتخاب و دنبال کند . )مهدی پور، ن و بحری، س. 1384(

در چند دهه ی اخیر قرن حاضر ، هاتا یوگا ( یوگای جسمانی )از گسترش ویژه ای برخوردار بوده است و به وسیله ی پرتوجویانی که در مراکز یوگا کسب دانش کرده اند در سطح جهان انتشار داده شده است . هاتا یوگا شامل تمرینات فیزیکی (آساناها) و تمرینات نظافتی ، تنفسی ، رموز و اشارات (مودراها) و قفل ها(بانداها) می باشد . (Agrawal ,2003)

یکی دیگر از دستاورد های یوگا، درمان جسم و روان است . مهم ترین و مؤثر ترین تاثیر آن ، ایجاد هماهنگی و اتحاد قوی میان جسم و روان است . امروزه برای درمان قطعی بعضی بیماریهای روان تنی که طب مدرن از درمان آن عاجز است از روشها و تمرینات اختصاصی یوگا استفاده می شود . طبق گزارشات پزشکی ، یکی از موفق ترین شیوه های درمان ،((یوگا درمانی)) بوده است . علت آنست که یوگا هماهنگی و هارمونی لازم را بین سیستم اعصاب و غدد مترشحه ی داخلی ایجاد می کند و این هماهنگی به طور مستقیم روی سیستم های داخلی و اندام تاثیر می گذارد . در دنیای پر تنش ، برای اکثر مردم ، یوگا ساده ترین روش برای دستیابی به تندرستی و شادابی است . آساناها (حرکات) بسیاری از خستگی های روزانه ناشی از فعالیت های شغلی را مرتفع می کنند . علاوه بر آن روش های یوگا غالبا آرام بخش روح و روان هستند . تمرینات یوگا می تواند سازنده ی یک شخصیت برتر و افزایش هوش به عنوان وسیله ای برای بالا بردن تواناییهای فردی و افزایش بازدهی کاری باشد . صرف نظر از نیازهای شخصی ، یوگا وسیله ای برای مبارزه و دفع اضطرابها و یی قراری های اجتماعی است . یوگا به عنوان یک سیستم بهداشتی چند بعدی می تواند نقش مهمی را در حفظ بهداشت جسمانی ، روانی و دفع وکاهش بسیاری از بیماریها از جمله افسردگی داشته باشد(Aradhana, S. 2003)

قسمت دیگر تمرینات یوگا ، تمرینات ذهنی ( مدیتیشن) است . با تمرینات ذهنی و تنوع در یوگا می توان قسمتهای مختلف شبکه های مغزی را فعال تر نموده و یا از فعالیت آنها کاستو این تاثیر را به

قسمت های مختلف هدایت نمود و درصدد ایجاد حالت های مختلف و یا کنترل و رفع شرایط خاص عصبی برآمد . مغز انسان مهمترین ، با رزترین و پیچیده ترین ارگان بدن است . فهم و درک و کنترل این ارگان پیچیده از مباحث مهم و جالب توجه دانشمندان ،عصب شناسان ، روانپزشکان وروان شناسان است . آناتومی روانی یوگا با اینکه قریب به پنج هزار سال از تمدن مدون آن گذشته ولی امروز با اشتیاق فراوان و بدلیل کاربردی آن به عنوان یک بدل برای فهم ، درک وکنترل شبکه های عصبی مغز مورد توجه است . با تمرینات یوگا (اعم از حرکتی تنفسی ، ذهنی و اخلاقی) شما روند جدیدی را در زندگی حس خواهید کرد . مردم از فرهنگ های مختلف با سطح تحصیلات متفاوت و هر سنی می توانند تمربنات بوگا را تجربه کنند و از فواید جسمانی و روانی آن بهره مند شوند . یوگا هنر و علم زیستن است که با سیر تکاملی بدن و ذهن ارتباط دارد . یوگا سیستم منظمی است که تمام جنبه های هویت فردی را دربر می گیرد و انسان با پرداختن به بوگا از بیرونی ترین جنبه های شخصیت به درونی ترین شخصیت خود ، آگاه می شود . بنابر این می توان گفت یوگا ، تنها تمربنات جسمی نیست بلکه مجموعه ی تعلیمات جسمی ، حیاتی ، درمانی و خود شناسی است و در معنای عمیق یک حرکت کمال گرایانه برای پیوستن به بحر بیکران هستی است . امروزه میلیون ها نفر در سراسر دنیا از یوگا و مدیتیشن بعنوان یک نیاز اساسی با شیوه های مختلف مرتبط با بیماران ، مربیان ، ورزشکاران ،

 

کودکان مددکاران ، روانپزشکان و زندانیان ، بهره می برند . در همین رابطه بهترین و موفقترین اصلاحات عجیب و شگفتی ساز در زندانیان سراسر دنیا پدید آمده که اطلاعات آن کاملا درست است. است (روشن، 1388). (Agrawal, Kothari. 2003)

 

 

- تعریف یوگا و مفهوم آن

یوگا از طرفی به معنای کنترل کردن آمده است و در آن صورت یوگا را می توان علم کنترل امواج فکر و علم مهار قوای تن و ذهن به منظور تسلطی همه جانبه بر توان بالقوة خود دانست. در این صورت به روش این دانش که همانا کنترل قوای تن و فکر است تأکید می شود. از طرف دیگر می توان یوگا را به معنای نظاره کردن و دیدن ، در نظر گرفت که در نتیجه یوگا علم نظارة خود و خودشناسی است. بدین ترتیب غایت این دانش آشکار می شود. یعنی واقع شدن در طبیعت اصیل خویش و شکافتن تمامی حجابهای نفسانی . سرانجام یوگا را به معنی وصل و یکی شدن نیز ترجمه کرده اند که در آن صورت غرض از انجام تمرینات یوگا آشکار و هویدا می شود. به این معنا ، یوگا عبارت است از عملکرد هماهنگ قوای فردی و اتحاد قوای ذهنی با قوای حیاتی تن و حواس که منجر به تلخیص انرژی ، توسعة آگاهی و در نهایت اتحاد با آگاهی متعال خواهد شد. (برانشود، 1368).

 

- فلسفه یوگا:

فلسفة یوگا این است که درون انسان از انرژی و شادابی بی انتها سرشار است . ما با محدودیت هایی که در ذهن خود ایجاد می کنی م , در مسیر این انرژی ها دیوارهایی می سازیم که موجب بیماری و نابسامانی در جسم و ذهن می شویم . یوگا, راهی برای رسیدن به این گنجینه های درونی است و سبب افزایش اعتماد به نفس شخص می شو د , به همین دلیل در عصر جدید این ورزش می تواند یکی از مهم ترین راه های کاهش و پیشگیری از بیماری ها باشد. بعضی از یافته ها نشان د اده اند که تمرین های یوگا بر حالات روحی روانی فر د , خستگی, افسردگی, کیفیت زندگی و ... تأثیر می گذارد و موجب پیشگیری و کاهش افسردگی فرد می شود. اساس و پایه دسترسی به سلامت جسمی و روحی در یوگا ایجاد تعادل است. تعادل بین ذهن و روان که از طریق آساناهای مختلف به طور منظم و یکنواخت حاصل می شود.( Anonymous. ,2005).

آثار یوگا هم در پیشگیری،هم در درمان و هم در کاهش عوارض ناشی از بسیاری از بیماری ها تاثیرات قابل توجه ای دارد.یوگا سبب تغییرلتی در جسم و روان فرد می شود که این تغییرات خود از بین برنده ی زمینه های ایجاد بسیاری از بیماری هاست و از این طریق سبب پیشگیری می شود – (Alfermann D, O. Stoll , 2000) .

روش پیشگیری یوگا از بیماری ها با بسیاری از روش های پیشگیری کننده ی دیگر متفاوت است.به عنوان مثال در مورد آساناها،باید در نظر داشت که تفاوت های اساسی بین این تمرینات یوگا و تمرینات فیزیکی وجود دارد.تمرینات و ورزش های فیزیکی عادی،تاکید زیادی بر حرکات عضلات دارد.در حالی که یوگا برعکس این حالت است.زیرا ورزش های عادی میزان زیادی اسید لاکتیک در الیاف و بافت های عضله تولید و همین باعث کوفتگی عضلات می شود.در هنگام انجام آسانا ها ،تاثیر اسید اضافه و کوفتگی توسط قلیای موجود در الیاف عضلانی خنثی می شود.البته این عمل با تنفس عمیق اکسیژن انجام می شود.رشد عضلات به معنی سلامتی نیست.( Anand B. K. ,1991).

سلامتی موقعی اطلاق می گردد که تمام ارگان های بدن تحت کنترل هوشمند ذهن باشند.آسانا می بایست به طور دائم و مرتب انجام شوند.اولین فایده ی این کار این است که قابلیت انعطاف بدن را افزایش می دهد،به طوری که در سنین بالا قادر خواهید بود،انعطاف بدن را افزایش دهید.آسانا در ابتدا بر سلامتی ستون فقرات تاکید و تمرکز دارد و باعث انعطاف و نیرومندی آن می شود. ستون فقرات محل تمامی اعصاب مهم بدن می باشد و همین اعصاب تمامی پیام های مختلف بدن را از طریق ستون فقرات به مغز می رسانند.به همین دلیل است که تمرینات یوگا تاکید زیادی بر انعطاف و نیرومندی آن دارد و با انجام آساناها ،عمل گردش خون بهبود یا فته و مواد غذایی و اکسیژن سهل تر به اعصاب می رسند.( Anonymous ,2005).

آسانا ها بر اندام داخلی هم تاثیر بسزایی دارند.همانطور که باعث بهبود عملکرد عضلات می شود،بر روی عملکرد غدد و ارگان ها نیز تاثیر مثبت بر جای می گذارد.اندام های داخلی پیام ها و تحریکات را از طریق حرکات گوناگون ومختلف آساناها در یافت کرده و به این ترتیب عملکردشان همامنگی بیشتری می یابد.سیستم درون ریز (غدد و هورمون ها )دوباره فعال شده و به متعادل شدن تحریکات و هم چنین به پیشرفت نیروی روانی کمک می کند و این گوشه ای از اثرات آسانا ها برای تعدیل بدن و جلو گیری از اختلالاتی است که خود سبب بیماری های بسیاری می شود.

اکثر مردم تنها بخشی از ظرفیت دستگاه تنفسی یا ریه را برای تنفس استفاده می کنند.این دسته از مردم که تنفسشان سطحی بوده و کمی از قفسه ی سینه را منبسط می کنند،شانه های خم شده ای دارند و در قسمت بالای گردن و سینه اشان فشار درد آوری را متحمل می شوند و از کمبود اکسیژن رنج می برند.این عده بدون آنکه خود بدانند به سرعت خسته می شوند.با تمرینات تنفسی یوگا،علاوه بر پیشگیری از این موارد می توان انرژی حیاتی و سلامتی خود را تضمین کرد.از تمامی روش ها ی تنفسی قادر خواهید بود،ظرفیت انرژی حیاتی را افزایش دهید.( Barnes ,2004)

سلامتی عمومی یک فرد بستگی به عملکرد هماهنگ و متوازن دستگاه های بدن او دارد.و هر چه هماهنگی و توازن بین این دستگاه ها بیشتر باشد،درصد سلامتی نیز بالاتر است.دستگاه های عمده بدن از قبیل دستگاه عصبی،تنفسی،گردش خون،غدد درون ریز،گوارش،دفعی و غیره با انجام تمرینات منظم و صحیح پرانایاما،عملکرد بهتر و هماهنگ پیدا می کنند. تمرینات پرانا باعث انبساط موزون تر ریه ها ،جریان مناسب مایعات بدن در داخل کلیه ها،شکم،کبد،طحال،روده ها،پوست و سایر ارگان های بدن می شوند.

پرانایاما شامل طیف وسیعی از تمرینات تنفسی است.در بر خی از تمرینات مانند بهاستریکا[1] و کاپالابهاتی[2] ارتعاشات حاصله به تمام رگ ها ،مویرگ ها،و سلول های بدن انتشار می یابد و تمام سیستم گردش خون تحت تاثیر این ارتعاشات تمرین و ماساژ داده می شوند و برای کارکرد موثرتر آماده می شوند.تمامی سلول ها و بافت های بدن نیاز به تامین مداوم اکسیژن دارند.شش ها در ارتباط مستقیم با جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن و جلوگیری از تجمع آمونیک و سایر گاز های مضر هستند.در ریه ها،خون در اکسید کربن را با اکسیژن تبادل می کنند.این تبادل در میلیون ها کیسه هوایی کوچک به نام آلوئول ها انجام می شود.اکسیژن از طریق جداره ی نازک این کیسه ها،با دی اکسید کربن مبادله می شود.جهت عملکرد مناسب این فرآیند ،ریه ها باید تمیز و عاری از بیماری های باکتریال و ویروسی باشند.تمرینات پرانایاما این امکان را فراهم می کنند که ریه ها پاکتر و جریا خون بیشتری و شرایط ریه ها در مقابل میکروب ها مقاومتر شوند.تمرینات پرانایاما ،به طور خاصی روی دیافراگم و ماهیچه های بین دنده ای و عضلات شکمی اثر می گذارد و باعث تمرین دادن و تقویت این ما هیچه ها می شود،با انجام تمرینات پرانایاما،حرکات طولی و عرضی روده ها تحریک و افزایش می یابد و این باعث می شود،عملکرد جذب غذا و دفع مواد زائد بدن و اصولا فرآیند جذب و دفع تقویت شود.( Sharma, 2005).

 


[1] - behastrika

[2] - kaplabehati

 

 

 

دانلود ادبیات نظری تحقیق یوگا، افسردگی و سلامت بدن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۷
ارین بینایی
ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال - کمبود توجه

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال کمبود توجه

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال - کمبود توجه

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال  کمبود توجه
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال - کمبود توجه

تعداد صفحه : 43 سفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

مبانی نظری

بخش اول: سلامت روانی

تمامی انسان‌های زنده از توان سلامت معینی برخوردارند که باید برای نیل به تندرستی کامل ودوری از بیماری برای توسعه آن تلاش نمایند. شیوه‌های زندگی مرسوم بین انسان‌ها، تأثیر مهمی بر سلامت و تندرستی آنان دارد. گذار اپیدمیولوژیکی که اخیراً به علت تغییر در شرایط و شیوه‌های زندگی مشهود است، بار دوگانه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را در بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی افزایش داده است. دراین منطقه، بیماری‌های ناشی از الگوهای شیوه زندگی ناسالم به صدر فهرست دلایل بیماری و مرگ‌ومیر انتقال یافته است. بنابراین ضروری است که توجهی جدی به عوامل مؤثر در افزایش وسعت بیماری‌ها، آغاز شود. سرمایه‌گذاری برای خلق فرهنگ ارتقای سلامت، در ابتدا موجب برخورداری از موقعیت‌های اجتماعی بهتر و در دراز مدت منجر به برخورداری از مزایای مورد انتظار و بهبود سلامت ملل می‌شود. سلامت انسان، تنها سلامت جسمانی نیست. مهمتر از آن سلامت اخلاقی، ذهنی آرام و متمرکز است. فقط چنین ذهنی می‌تواند به شفای جسم کمک کند (ضعیفی، 1389).

از دیدگاه اسلامی سلامت روان شامل افزایش توانایی‌های افراد و جامعه و قادرسازی آنها در دستیابی به اهداف مورد نظر می‌باشد. بهداشت‌روان به همه ما مربوط است، نه فقط به کسانی که از بیماری رنج می‌برند. متأسفانه در بخش عظیمی از دنیا به بهداشت‌روان و بیماری روانی به اندازه سلامت جسمانی و بیماری جسمی اهمیت داده نمی‌شود و مورد بی‌توجهی و غفلت واقع می‌شود (ضعیفی، 1389).

به طور کلی در سالهای اخیر مسأله «بهداشت روانی» خود را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی افراد و سازمان‌های مسئول امور بهداشتی در سراسر جهان و به ویژه سازمان جهانی بهداشت (WHO) مطرح نموده. تا آنجا‌ که سال 2001 میلادی از سوی WHO به عنوان سال بهداشت روانی و با شعار «غفلت بس است، مراقبت کنیم»[1] تعیین و معرفی گردیده است. از طرفی اهمیت ویژه‌ای که سازمان جهانی بهداشت برای این مسأله قایل گردیده سبب شده تا «بهداشت روانی » و مقولات مرتبط با آن، به عنوان یکی از محورهای اساسی، مورد توجه پژوهشگران و صاحب‌نظران علوم بهداشتی قرار گرفته، آنان را وادار نماید، ضمن بهره‌گیری از ابزارهای موجود در عرصه پژوهش، به سنجش وضعیت بهداشت روانی جوامع انسانی و ارائه راهکارهایی در جهت ارتقا و بهبود کیفیت سلامت روانی افراد جامعه بپردازند (گنجی ، 1385) .

مرز بین سلامت و اختلال روانی گاهی چنان با هم در می‌آمیزد که اطلاق سلامت یا بیماری به فرد مشکل به نظر می‌رسد.

به طور کلی فردی از نظر سلامت عمومی، سالم است که تعادل بین رفتارها و کنترل او در مواجه با مشکلات اجتماعی وجود داشته باشد.

سلامت فکر و روان عبارت است از قابلیت موزون و هماهنگ شدن با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی حل تضادها و تمایلات شخصی بطور منطقی و عادلانه و مناسب (رضائیان، 1380).

تعریف لاروس[2] از سلامت عمومی: استعداد روان برای هماهنگ، خوشایند و مؤثر کار کردن، برای موقعیت‌های دشوار انعطاف‌پذیر بودن و برای بازیابی تعادل خود، توانایی داشتن (به نقل از حیدری، 1384).

از نظر سازمان بهداشت جهانی[3]، بهداشت عمومی یعنی توانایی کامل برای ایفای نقشهای اجتماعی، روانی، جسمی، نه فقط فقدان بیماری یا ناتوانی (حسین آزاد، 1387).

فرد دارای سلامت عمومی به نظر آدلر[4] ، روابط خانوادگی صمیمی و مطلوبی دارد و جایگاه خود را در گروههای اجتماعی به درستی می‌شناسد، در زندگی هدفمند و غایت مداراست و اعمال او مبتنی بر تعقیب این اهداف است.

سلامت عمومی به عقیده اسکینر[5]، معادل با رفتار منطبق با قوانین و ضوابط جامعه است و چنین انسانی وقتی با مشکل روبرو می‌شود از طریق شیوه ی اصلاح رفتار برای بهبود و به هنجار کردن رفتار خود به طور متناوب استفاده می‌جوید.

به عقیده اریکسون[6]: سلامت روانشناختی هر فرد به همان اندازه است که توانسته است توانایی متناسب با هر کدام از مراحل زندگی را کسب کند.

از نظر فروید: شخص سالم از مکانیزمهای دفاعی نوع دوستی، شوخ طبعی، پارسایی و والایش استفاده می‌کند (میر غلامی، 1387).

عملکرد موفق، کارکردهای روانی در قالب تفکر، خلق و رفتار که منجر به فعالیتهای ثمربخش، روابط ارضاء کننده با دیگران و توانایی انطباق و مدارا با تمایلات می شود. (کاپلان و سادوک، 2003).

سلامت روانی به مفهوم تأمین و رشد سلامت روانی فردی_ اجتماعی و پیشگیری از ابتلا و درمان مناسب بیماری روانی و توانبخشی بیماران روانی است ( صالحی، 1386).

در تعریف سلامت روان و شاخص‌های آن دیدگاههای گوناگون وجود دارد. به عنوان مثال: روان‌کاوان معتقدند شخص از سلامت روان برخوردار است که «خود» در ساختار شخصیت او به تکامل لازم رسیده باشد و بتواند تعارض‌های میان خواست‌های «نهاد» و محدودیت‌های «فراخود» را بر اساس عقل و منطق حل کند. گروهی دیگر از روان‌شناسان و روان درمانگران فردی را از لحاظ روانی سالم می‌دانند که احساس اجتماعی در او رشد یابد و قادر است ارتباط سازنده‌ای با دیگران برقرار سازد. چنین کسی ضمن احساس احترام نسبت به خود و دیگران، کمبودهای خویش را قبول دارد و انعطاف‌پذیر است. بعضی دیگر از متخصصان، سلامت روان را منوط به ارضای دو نیاز اساسی در انسان می‌دانند.

یکی درگیری عاطفی با دیگران و دیگری احساس موفقیت و ارزش در زندگی رفتار درمانگران، سلامت روانی را بر مبنای تاثیر عوامل محیطی بر یادگیری و سازگاری فرد تبیین می‌کنند (نوابی‌نژاد، 1379).

می‌توان گفت شخص سالم فردی است که ادراک نسبتاً دقیق از واقعیت دارد و برای رسیدن به هدف‌های خویش بر اساس عقل و منطق عمل می‌کند، نسبت به خود نگرشی مثبت دارد و با دیگران سازگار است و در زندگی غالباً شاد بوده، قادر است ناکامی‌ها را تحمل کند. از آنجا که اساس سلامت روان آدمی در طی دوره کودکی و نوجوانی و عوامل موثر در تامین آن شایان توجه و اهمیت فوق‌العاده است.

امروزه روان‌شناسی، روابط متقابل سلامت تن و روان را مورد تائید و تاکید قرار می‌دهد. به این معنی که داشتن روان سالم مستلزم بدنی سالم و لازمه بدن سالم نیز برخورداری از روانی سالم است. از این رو تردیدی نیست که سلامت جسمانی کودک یا نوجوان در سلامت روانی او نقشی مهمی دارد (رحیمیان، 1378).

بهداشت روانی، رشته‌ای تخصصی از بهداشت عمومی است، که در زمینه کاستن بیماریهای روانی در یک اجتماعی فعالیت می‌نماید و بررسی انواع مختلف اختلالات روانی و عوامل موثری که در بروز آنها نقش دارند، در قلمرو کار این علم می‌باشد. شناخت طرز ایجاد اختلالات روانی قدم اول برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشگیری به حساب می‌آید. پس از شناخت علتهای بوجود آورنده اختلالات روانی، وظیفه دست اندرکاران این رشته، مطالعه راههای از بین بردن علتهای مذبور یا غلبه بر آنها می‌باشد. با توجه به اینکه بروز اختلالات روانی مجموعه عوامل زیستی- روانی- اجتماعی دخالت دارند، روشهای پیشگیری از این اختلالات نیز چند بعدی هستند و باید در ابعاد زیستی روانی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرند (شاملو، 1381).

بهداشت روانی به معنای سلامت فکر می‌باشد و منظور نشان دادن وضع مثبت و سلامت روانی است که خود می‌تواند نسبت به ایجاد سیستم باارزشی در مورد ایجاد تحرک و پیشرفت و تکامل در حد فردی، ملی و بین‌المللی کمک نماید. زیرا وقتی سلامت روانی شناخته شد، نسبت به دستیابی به آن اقدام می‌شود و راه برای تکامل فردی و اجتماعی باز می‌گردد (شاملو، 1380).

فرهنگ بزرگ روان‌شناسی لاروس، بهداشت روانی را چنین تعریف کرد: «استعداد روان برای هماهنگی، خوشایند و موثر کار کردن» برای موقعیتهای دشوار، انعطاف‌پذیر بودن و برای بازیابی تعادل خود، توانایی داشتن».

سازمان بهداشت جهانی، بهداشت روانی را چنین تعریف می‌کند «بهداشت روانی در درون مفهوم کلی بهداشت جای می‌گیرد و بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقشهای اجتماعی، روانی و جسمی، بهداشت، تنها نبود بیماری‌ای عقب ماندگی نیست».

برای بهداشت روانی تعاریف دیگر نیز ارائه شده است. در سال 1948، کمیسیون مقدماتی سومین کنگره جهانی بهداشت روان برای بهداشت روانی یک تعریف دو قسمتی ارائه داده است:

1- بهداشت روانی، حالتی است که از نظر جسمی، روانی و عاطفی، در حدی که با بهداشت روانی دیگران انطباق داشته باشد برای فرد مطلوبترین رشد را ممکن می‌سازد.

2- جامعه خوب، جامعه‌ای است که برای اعضاء خود چنین رشدی فراهم می‌آورد و در عین حال رشد خود را تضمین می‌کند و نسبت به سایر جوامع بردباری نشان می‌دهد.

 

 


[1]-Stop exclusion , dere to care

[2]- Larous

[3]- World Health organization

[4]-Adler

[5] -B. F. Skinner

[6]-E.Erikson

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال - کمبود توجه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۶
ارین بینایی